4-5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmju veicināšanas lomu rotaļās
Author
Manahova-Deiko, Renāta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Renāta Manahova-Deiko Kvalifikācijas darba nosaukums: 4- 5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmju veicināšana lomu rotaļās. Darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiskā darbībā pētīt 4-5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmju veicināšanu lomu rotaļā. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem. Darba apjoms ir 38 lapas, tajā iekļautas 3 tabulas, 6 attēli. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti 33 avoti, 10 angļu valodā. Darbā pievienoti 4 pielikumi. Darba pirmajā daļā, tika analizētas teorētiskās atziņas par komunikācijas jēdzienu un būtību, komunikācijas prasmju veicināšanu 4 – 5 gadīgiem bērniem. Darba otrajā daļā, autore veica bērnu komunikācijas prasmes izpēti novērtējot bērnus pirms un pēc novērojuma ar izstrādātiem autores kritērijiem. Izmantota pedagoģiskā novērošana, lai izzinātu bērnu komunikācijas prasmes ar lomu rotaļu palīdzību, kas atbilst bērnu vecumam un spējām. Piedāvāts bērniem iejusties vairākās lomās, tās izspēlētas savā starpā, kas būtiski uzlaboja bērnu komunikāciju. Atslēgvārdi: komunikācija, komunikācijas prasmju veicināšana, lomu rotaļa, pirmsskola, 4-5 gadīgi bērni. Author of qualification thesis: Renāta Manahova-Deiko Title of qualification thesis: Developing communication skills in 4-5-year-old children through role-playing games. Objective of the work: to conduct theoretical analysis and practical investigation of developing communication skills in 4-5-year-old children through role-playing games. Qualification thesis consists of an introduction, two parts, and conclusions. The paper consists of 38 pages, including 3 tables, 6 images. The bibliography includes 33 sources. 4 appendices are attached to the paper. First part of the paper provides theoretical analysis of the concept and essence of communication, as well as the development of communication skills in 4-5-year-old children. In the second part of the paper the author describes the conducted a study, in which the author of the paper explores children’s communication skills by evaluating them before and after observation using the criteria developed by the author of this paper. Pedagogical observation was used to explore children’s communication skills through role-playing games that correspond to children’s age and abilities. Children were encouraged to take on multiple roles to play out among themselves, thus significantly enhancing children’s communication skills. Keywords: communication, development of communication skills, role-playing, preschool, 4-5-year-old children.