Emocionālās atsaucības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā 3.izglītības posma bērniem
Author
Mihnovska, Aivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Aivita Mihnovska Kvalifikācijas darba nosaukums: Emocionālās atsaucības sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā 3.izglītības posma bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt un praktiski pārbaudīt emocionālās atsaucības attīstību atbilstoši 3.izglītības posma īpatnībām un pedagoģiskām metodēm literāro darbu iepazīstināšanas procesā. Pētījuma pirmajā nodaļā, analizējot teorētisko literatūru, tiek pētīta bērnu emociju un emocionālās atsaucības veidošanās, literāro darbu atlases principi un pedagoģiskās metodes to iepazīšanas procesā, ievērojot bērna attīstības īpatnības. Otrajā nodaļā, veicot praktisko darbu, balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi, tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai 3.izglītības posma bērniem. Pētījuma rezultātā tiek secināts, ka izmantojot pedagoģiskajā procesā radošas literāro darbu pasniegšanas metodes un atlasot bērna attīstībai un interesēm atbilstošus literāros darbus, ir iespējams sekmēt bērnu emocionālo attīstību 3.izglītības posma bērniem. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 19 attēli, 5 tabulas, 36 literatūras un citu avotu vienības, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: Emocionālā atsaucība, emociju attīstība, literārie darbi, pedagoģiskais process, 3.izglītības posms. Author: Aivita Mihnovska Title: Promotion of Emotional Engagement in the Process of Introducing Literary Works to Children in the 3rd Educational Stage. Target: to investigate and practically test the development of emotional responsiveness according to the peculiarities of the 3rd Educational Stage and pedagogical methods in the process of presenting literary works. In the first chapter of the study, by analyzing the theoretical literature, respecting the peculiarities of the child's development is being studied the formation of children's emotions and emotional engagement, the principles of selecting literary works and pedagogical methods in the process of getting to know them. In the second chapter, during the practical work, based on the analysis of theoretical literature, a pedagogical pilot activity is carried out to promote children's emotional engagement for the children of the 3rd Education Stage. As a result of the research, it is concluded that by using creative methods of presenting literary works in the pedagogical process and selecting literary works appropriate to the child's development and interests, it is possible to promote the emotional development of children in the 3rd Education Stage. Scope of qualification work: 50 p., 19 images, 5 tables, 36 units of literature and other sources, 3 annexes. Keywords: Emotional engagement, development of emotions, literary works, pedagogical process, 3rd Education Stage.