4-5 gadīgu bērnu patstāvību veicinošas saskarsmes organizācija pirmsskolā
Author
Golubeva, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “4-5 gadīgu bērnu patstāvību veicinošas saskarsmes organizācija pirmsskolā”. Darba autore: Arta Golubeva. Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadīgu bērnu patstāvību veicinošas saskarsmes organizācijas pedagoģiskos paņēmienus. Mērķa sasniegšanai izmantotas šādas metodes: teorētiskā – literatūras analīze un prakstiskās – pedagoģiskais novērojums un aptauja. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā teorētiski analizēta pirmsskolas otrā vecumposma bērnu patstāvības attīstība un saskasmes loma, kā arī konstatēti nosacījumi patstāvības attīstībai un saskarsmes organizēšanas iespējas pirmsskolā. Otrajā daļā veikts praktiskais pētījums - bērnu novērojums un vērtējums atbilstoši izvirzītajiem patstāvības kritērijiem pirms un pēc pedagoģiskajām izmēģinājuma darbībām, kā arī vecāku aptauja. Apkopojot pētījuma rezultātus, secināts, ka ir notikusi bērnu patstāvības attīstība, ņemot vērā un praktiski pielietojot teorētiskās literatūras atzinumus. Bērnu patstāvību iespējams veicināt caur pārdomātu vides iekārtošanu un specifisku materiālu izmantošanu; didaktiskās spēles ne tikai uzlabo bērnu patstāvību, bet arī veicina sociālās prasmes, kas ir būtiskas veiksmīgai saskarsmei ar citiem. Darbs sastāv no 42 lappusēm, 3 tabulām, 3 attēliem, 3 pielikumiem, 35 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: pirmsskolas otrais vecumposms, patstāvība, saskarsme The topic of the qualification work: "Organization of communication promoting the independence of 4 to 5-year-old children in preschool". Author of the work: Arta Golubeva. The aim of the work: theoretically find out and practically test the pedagogical techniques of communication organization promoting the independence of 4-5-year-old children. The following methods were used to achieve the goal: theoretical - literature analysis and practical - pedagogical observation and survey. The qualification work consists of two parts. The first part theoretically analyzes the development of independence of children of the second stage of preschool age and the role of interaction, as well as the conditions for the development of independence and the possibilities of organizing communication in preschool. In the second part, a practical study was carried out - observation and assessment of children according to the set independence criteria before and after the pedagogical trial activities, as well as a survey of parents. Summarizing the results of the study, it was concluded that the development of children's independence has taken place, taking into account and practically applying the opinions of the theoretical literature. It is possible to promote children's independence through a well-thought-out arrangement of the environment and the use of specific materials; didactic games not only improve children's independence, but also promote social skills, which are essential for successful interaction with others. The work consists of 42 pages, 3 tables, 3 pictures, 3 appendices, 35 literature sources. Key words: second preschool age, independence, contact