3-4gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanās rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Vaivode, Arina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 3-4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanās rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Arina Vaivode Darba vadītāja: Inese Jurgena Pētījuma mērķis: – teorētiski analizēt un praktiski pētīt 3-4 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu rotaļnodarbībās. Darbs sastāv no divām daļām: 1. Teorētiskā daļa: darba autore analizēja 3-4 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju raksturojumu un to būtību. Tika izzināta un apkopota teorētiskā informācija par to kas ir pašapkalpošanās prasmes. Izklāstā parādās sasaistē ar jaunajām pieejām mācību saturā pašapkalpošanās prasmju apguvē. Darba autore analizēja, kā ar rotaļnodarbību palīdzību veicināt bērnu pašapkalpošanās prasmes. 2. Empīriskā daļa: darba autore izveidoja pašapkalpošanās prasmju vērtēšanas kritērijus. Tika atspoguļots bērnu raksturojums pētāmās problēmas aspektā. Darba autore veica bērnu novērošanu un pēc izvirzītajiem kritērijiem tika novērtētas atsevišķas bērnu pašapkalpošanās prasmes. Lai veicinātu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi, darba autore rotaļnodarbībās īstenoja dažādas rotaļas un vingrinājumus. Lai noskaidrotu vecāku un pedagogu zināšanas, praktisko pieredzi par pašapkalpošanās prasmēm, autore veica aptaujas: vecāku un pirmskolas izglītības iestādes pedagogu, kuri strādā ar 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma laiks: 2024.gada marta un aprīļa mēneši. Darba saturs: 41 lpp, 4 tabulas, 18 attēli, darbā izmantoti 42 literatūras avoti un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: Pašapkalpošanās prasmes, pirmsskolas izglītības iestāde, veicināšana, 3-4 gadus veci bērni, vingrinājumi, rotaļas The theme: The development of self-care skills in 3-4-year-old children through play activities in preschool education institutions. Author of the work: Arina Vaivode Scientific research paper advisor: Inese Jurgena The goal of the research: - to theoretically analyse and practically study the self-care skills of 3–4-year-old children. The work consists of two parts: Theoretical part: the author analysed the characteristics and nature of self-care skills of 3–4- year-old children. Theoretical information on what self-service skills was studied and summarised. The presentation shows the connection with the new approaches in the curriculum in the learning of self-service skills. The author analysed how to promote children's self-care skills through play activities. Empirical part: The author observed the children and according to the set criteria some of the children's self-care skills were assessed. In order to facilitate the children's acquisition of self-care skills, the author implemented various games and exercises in the playgroup activities. In order to find out parents' and teachers' knowledge and practical experience of self-service skills, the author carried out surveys: of parents, pre-school teachers, who working with 3–4-year-old children. Contents: 41 pages, 4 tables, 18 images, 42 literary sources and 5 appendices. Keywords: self-care skills, pre-school, 3–4-year-olds, exercises, games