5-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes apguves motivācijas veicināšana
Author
Makarova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Jeļena Makarova Darba nosaukums: 5-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes apguves motivācijas veicināšana. Darba mērķis: izpētīt un identificēt efektīvas metodes lasītprasmes apguves motivācijas veicināšanai 5-7 gadus veciem bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1. Izpētīt esošos pētījumus un literatūru par 5-7 gadu vecu bērnu vecumposmu. 2. Izpētīt esošos pētījumus un literatūru par lasītprasmes attīstību, tās nozīmi uz bērna attīstību un motivāciju 5-7 gadu veciem bērniem. 3. Izstrādāt aptaujas anketu un veikt empīrisku pētījumu, lai novērtētu lasītprasmes apguves motivācijas stratēģiju efektivitāti. 4. Analizēt iegūtos rezultātus un izstrādāt ieteikumus pedagogiem un vecākiem par efektīvākajām praksēm lasītprasmes motivācijas veicināšanai bērniem vecumā no 5 līdz 7 gadiem. 5. Izstrādāt secinājumus un ierosināt priekšlikumus Pētījuma jautājums: kādas metodes veicina lasītprasmes apguvi un motivācijas veicināšanu 5-7 gadus veciem bērniem? Darba teorētiskajā daļā tika izpētīta literatūra par 5-7 gadu vecu pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, kā arī tika apkopota informācija par bērnu lasītprasmes attīstību, tās nozimi un lasītprasmes motivāciju ietekmējošajiem faktoriem. Darba praktiskajā daļā tika sasniegts gan pētījuma mērķis, gan tika atbildēts uz pētījuma jautājumu. Tika izstrādātas rekomendācijas pedagogiem darbam ar 5-7 gadus veciem bērniem, lai sekmētu viņu lasītprasmi un motivāciju lasīt. Atslēgas vārdi: bērni, pirmsskola, lasīšana, lasītprasme, motivācija, apgūšana, veicināšana Darba apjoms 41 lpp ar pielikumiem, 14 attēli, 33 literatūras avoti, 1 pielikums. Author of the work: Yelena Makarova Title of the work: promoting the motivation of 5-7-year-old children to learn reading. The aim of the work: to investigate and identify effective methods for promoting the motivation of 5-7-year-old children in learning to read. Research tasks: 1. To study the existing researches and literature on the age stage of 5-7 year old children. 2. To study the existing studies and literature on the development of reading skills, its importance for the child's development and motivation for 5-7-year-old children. 3. Develop a survey questionnaire and conduct an empirical study to evaluate the effectiveness of motivational strategies for learning literacy. 4. Analyze the obtained results and develop recommendations for educators and parents about the most effective practices for promoting reading motivation for children aged 5 to 7 years. 5. Develop conclusions and propose proposals. Research question: what methods contribute to the acquisition of reading skills and promotion of motivation in 5-7-year-old children? In the theoretical part of the work, the literature on the development of 5-7-year-old preschool children was studied, as well as information was collected on the development of children's reading skills, its significance and the factors affecting the motivation of reading skills. In the practical part of the work, both the goal of the research was achieved, and the research question was answered. Recommendations were developed for educators to work with 5-7- year-old children to promote their reading skills and motivation to read. Key words: children, preschool, reading, literacy, motivation, acquisition, promotion The volume of work: is 41 pages with appendices, 14 pictures, 33 literary sources, 1 appendix.