Ritma rotaļas ar skanošajiem žestiem 5-6 gadīgu bērnu kustību koordinācijas attīstīšanai pirmsskolā
Author
Smirnova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Ritma rotaļas ar skanošajiem žestiem 5-6 gadīgu bērnu kustību koordinācijas attīstīšanai pirmsskolā Darba autore: Jūlija Smirnova Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr.paed., docente Ligita Stramkale Pētījuma mērķis: Pētīt 5-6 gadīgu bērnu kustību koordināciju ritma rotaļās ar skanošajiem žestiem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par ritma rotaļām ar skanošajiem žestiem un 5-6 gadīgu bērnu kustību koordinācijas attīstību. 2.Empīriski noteikt 5-6 gadīgu bērnu kustību koordināciju, izmantojot ritma rotaļas ar skanošajiem žestiem . 3.Apkopot, analizēt un interpretēt pētījumā iegūtos rezultātus. Kvalifikācijas darbā tiek pievērsta uzmanība 5-6 gadīgo bērnu kustību koordinācijas attīstīšanai pirmsskolā, izmantojot ritma rotaļas ar skanošajiem žestiem. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek veikta teorētiskās literatūras izpēte un analīze par ritmu un ritma rotaļu veidiem, kustību koordināciju un skanošajiem žestiem. Tiek diskutēts par ritma rotaļu ar skanošajiem žestiem nozīmīgumu bērnu ikdienas mācību procesā, 5-6 gadīgu bērnu kustību koordinācijas īpatnībām, kā arī skanošo žestu iedalījumu, apguves secību, izmantošanas iespējām. Otrajā – empīriskajā daļā - tiek noteiktas bērnu kustību koordinācijas spējas pedagoģiskā izmēģinājuma sākumā, izstrādāta un aprobēta uzdevumu kopa bērnu kustību koordinācijas attīstīšanas noteikšanai, izmantojot ritma rotaļas ar skanošajiem žestiem. Turklāt, tiek veikta rezultātu analīze, izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi skolotājiem par ritma rotaļu ar skanošajiem žestiem izmantošanu mācību procesā. Darba apjoms ir 51 lappuse, 26 attēli, 9 tabulas, 70 literatūras un informācijas avoti un 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: kustību koordinācija, ritma rotaļas, skanošie žesti, 5-6 gadīgie bērni, pirmsskola. The theme of the qualification work: Body Percussion Rhythm Games for the Development of the Coordination of Movements of 5–6-Year-Old Children in Preschool The author of the work: Julija Smirnova Scientific adviser: Doctor of Pedagogy, associate professor Ligita Stramkale The aim of the research: To study the coordination of movements of 5–6-year-old children in body percussion rhythm games. The tasks of the research: 1.To analyse the theoretical literature on body percussion rhythm games and the development of the coordination of movements of 5-6-year-old children. 2.In an empirical way, to define the coordination of movements of 5-6-year-old children with the use of body percussion rhythm games. 3.To summarise, analyse and interpret the results obtained in the research. In the qualification work, attention is paid to the development of the coordination of movements of 5-6-year-old children in preschool with the use of body percussion rhythm games. The work consists of two parts. In the first part, the research and analysis of the theoretical literature on the types of rhythm games, coordination of movements and body percussion is carried out. The importance of body percussion rhythm games in the daily learning process of children, the peculiarities of the coordination of movements of 5-6-year-old children, as well as the classification of body percussion gestures, the sequence of learning, and the possibilities of use are discussed. In the second part, the empirical one, children’s movement coordination abilities were defined at the beginning of the pedagogical experiment, a set of tasks was developed and approved for defining the development of children’s movement coordination, with the use of body percussion rhythm games. In addition, analysis of results, conclusions drawn and recommendations provided to teachers in regard to the use of body percussion rhythm games in the teaching process. The volume of the work is 51 pages; 7 tables, 26 pictures, 70 pieces of literature and information sources, and 6 attachments have been used. Key words: coordination of movements, rhythm games, body percussion, 5-6-year-old children, preschool.