Pašapkalpošanas prasmes attīstības sekmēšana pedagoģiskā procesā
Author
Valeina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Jeļena Valeina Darba veids: Kvalifikācijas darbs Kvalifikācijas darba tēma: “Pašapkalpošanās prasmes attīstības sekmēšanas pedagoģiskā procesā”. Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Mg. Paed. Ilze Vilka Kvalifikācijas darba mērķis: Analizēt un pētīt 1,5- 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves iespējas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par 1,5- 3 gadus vecu bērnu attīstību kopumā. Tika analizētas dažādu autoru atziņas par bērnu fizisko, psihisko, sociālo un emocionālo attīstību. Otrajā daļā tika veikts pētījums praktiskajā darbībā pārbaudīt pašapkalpošanās prasmes sekmēšanas iespējas rotaļā. Tika veikta pirmsskolas pedagogu anketēšana par pašapkalpošanās prasmju nozīmīgumu bērna attīstībā. Tika apkopoti, analizēti un skaidroti pētījuma rezultāti. Kvalifikācijas darba struktūra: Anotācija, saturs, ievads, 2 nodaļas, nobeigums un secinājumi, 25 izmantotās literatūras avoti, 3 pielikumi, 8 attēli, un 4 tabulas. Kvalifikācijas darbam ir 33 lapas. Atslēgas vardi: 1,5 – 3 gadus veci bērni, pašapkalpošanās prasmes, rotaļa, prasmju pilnveide. Author of the Qualification work: Jelena Valeina Type of work: Qualification job Subject of qualification work: “self-service skills in the pedagogical process of promoting development”. Study programme: preschool teacher Scientific Head of Labour: mg. Paed. Ilze Vilka Objective of the qualification work: to analyse and study the possibilities for self-service skills acquisition of 1.5 - 3-year-olds. The qualification job consists of 2 parts. The first part analysed the development of scientific literature for 1.5 - 3-year-olds as a whole. Various authors' insights into children's physical, mental, social and emotional development were analysed. In the second part, a study was carried out in practice to examine the possibilities of promoting self-service skills in play. A pre-school teacher questionnaire was carried out on the importance of self-service skills for the development of the child. The results of the study were collected, analysed and explained. Qualification work structure: annotation, content, introduction, 2 chapters, conclusion and conclusions, 25 sources of literature used, 3 annexes, 8 images and 4 tables. Qualification work consists of 33 pages. Key words: 1.5 - 3 year olds, self-service skills, play, skill development