Diferencētu nodarbību nozīme iekļaujošās izglītības vidē 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Vīnberga, Estere
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Estere Vīnberga Darba nosaukums: Diferencētu nodarbību nozīme iekļaujošās izglītības vidē 5 - 6 gadus veciem bērniem Darba mērķis: Pētīt diferencēšanas metožu izmantošanu un to ietekmi uz pedagoģisko procesu iekļaujošās izglītības kontekstā 5-6 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Šajā kvalifikācijas darbā tiek analizēts pedagoģiskais process pirmsskolas izglītības iestādē, kurā darba autore īpašu uzmanību pievērš nodarbību diferencēšanai. Darbs ir strukturēts divās daļās: teorētiskajā daļā apskatīta zinātniskā literatūra un definēta iekļaujošā izglītība un diferenciācijas metodes, savukārt empīriskajā daļā veikti pedagoģiskie novērojumi un pedagoģiskās darbības izmēģinājumi. Empīriskā daļa ietver arī pedagogu aptauju, kas ļauj novērtēt diferencēšanas metožu efektivitāti. Pētījums ir veikts, izmantojot datu analīzi ar MS Excel programmu, un tas noticis desmit pētāmo bērnu grupā vecumā no 5 līdz 6 gadiem pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā ir 50 lappuses, iekļauti 12 attēli, 4 tabulas un izmantoti 47 zinātniskie avoti. Darba rezultāti sniedz nozīmīgu ieguldījumu pedagogu izpratnē par diferencēšanas metodēm un to nozīmi iekļaujošās izglītības kontekstā, kā arī piedāvā praktiskus priekšlikumus pedagoģiskā procesa pilnveidošanai. Author of the work: Estere Vīnberga Title of the work: The Role of Differentiated Lessons in an Inclusive Educational Environment for 5 - 6 Year Old Children Objective of the work: To investigate the use of differentiation methods and their impact on the educational process within an inclusive education context for children aged 5-6 years in preschool. This thesis analyzes the pedagogical process in preschool educational institutions, where the author focuses particularly on the differentiation of lessons. The work is structured into two parts: the theoretical part reviews scientific literature and defines inclusive education and defferentiation methods, while the empirical part includes pedagogical observations and experimental educational activities. The empirical section also includes a survey of educators, which assesses the effectiveness of differentiation methods. The research was conducted using data analysis with MS Excel and involved a group of ten children aged 5 to 6 years in preschool settings. The work consists of 50 pages, includes 12 images, 4 tables, and utilizes 47 scientific sources. The results contribute significantly to educators' understanding of differentiation methods and their importance in the context of inclusive education, and offer practical suggestions for improving the pedagogical process.