• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vakcīnas pret ērču encefalītu "TicoVac" patēriņa tirgus segmentēšana un tās pozicionēšana mērķtirgū.

Thumbnail
View/Open
303-29265-Kuznecova_Olga_ok08124.pdf (1.210Mb)
Author
Kuzņecova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Olga Kuzņecova. Bakalaura darbs „Vakcīnas pret ērču encefalītu "TicoVac" patēriņa tirgus segmentēšana un tās pozicionēšana mērķtirgū”. Mūsdienās, piesātinātā tirgus un attīstītas konkurences apstākļos, segmentēšana, mērķtirgus izvēle un produkta pozicionēšana ir svarīgāka kā nekad. Bakalaura darba mērķis ir pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, izpētīt vakcīnas „TicoVac” segmentēšanas, mērķtirgus izvēles un pozicionēšanas nosacījumus, atrast nepilnības un sniegt priekšlikumus to pilnveidošanai. Galvenie darba uzdevumi: sniegt segmentēšanas, mērķtirgus noteikšanas un pozicionēšanas teorētisku skaidrojumu, un izpētīt un novērtēt vakcīnas „TicoVac” patēriņa tirgus segmentēšanu un tās pozicionēšanu mērķtirgū. Darbs sastāv no 79 lappusēm, 2 pielikumiem un 25 attēliem. Atslēgvārdi: segmentēšana, mērķtirgus, pozicionēšana, vakcīna, ērču encefalīts.
 
Olga Kuznecova. Bachelor thesis “Tick-borne encephalitis vaccine's "TicoVac" consumer market segmentation and its positioning in the target market”. Nowadays, when competitive environment is fast developing, segmentation, target market selection and product positioning are very important. The aim of the bachelor thesis – on the basis of theoretical insights, to study the vaccine`s "TicoVac" segmentation, target market selection and positioning conditions to find the gaps and give suggestions to prevent them. Project objectives: to give a theoretical description of segmentation, target market and positioning; to explore and evaluate the vaccine`s "TicoVac" consumer market segmentation and positioning in the target market. The project consists of 79 pages, 2 appendixes and 25 images. Keywords: segmentation, positioning, target market, vaccine.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/6847
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV