Datorklases iekārtojums un tā novērtēšana
Author
Miķelsone, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Datorklases iekārtojums un tā novērtēšana” mērķis ir izpētīt Latvijas skolu datorklašu iekārtojumu un izstrādāt gan ieteikumus to pilnveidei, gan kritērijus telpas novērtēšanai. Šajā pētījumā aktualizēta problēma par informācijas trūkumu datorklases iekārtošanas procesos. Tas ir svarīgs aspekts kā no pētniecības, tā arī no praktiskās puses, jo ir nepieciešams iegūt gan kvalitatīvu un uzticamu informāciju par to, kādām ir jābūt datorklasēm, kādas ir to iekārtošanas prasības, gan to, kā šīs prasības īstenot praksē. Izmantojot daļēji strukturēto novērošanu un kontentanalīzi, rezultātu daļā apkopoti un analizēti pētījuma laikā iegūtie dati. Rezultāti ataino esošo Latvijas izglītības iestāžu situāciju datorklašu iekārtošanā, tostarp identificē šī procesa galvenās tendences. Papildus tam, ir analizēti un apkopoti galvenie normatīvie akti un vadlīnijas, kas reglamentē izglītības iestāžu darbību attiecībā uz mācību vides ierīkošanu. Nobeigumā izstrādāti praktiski pielietojami kritēriji, kā novērtēt datorklasi, un ieteikumi, kā to uzlabot, lai īstenotu labas prakses piemēru, kā arī sekotu ergonomikas principiem un valstī noteiktajām prasībām. The aim of the diploma thesis “Computer classroom arrangement and its evaluation” is the necessary arrangement of computer classrooms in Latvian schools and to develop recommendations for improvement as well as criteria evaluation rooms. In this study, the problem of the lack of information in the processes of setting up a computer classroom is brought up. This is an important aspect both from the research and from the practical side, because it is necessary to obtain both qualitative and reliable information about what computer classrooms should be, what are the requirements for their arrangement, and how to implement these requirements in practice. Using semi-structured observation and content analysis, the results part collected and analyzed the data obtained during the research. The results depict the current situation of Latvian educational institutions in setting up computer classrooms, including identifying the main trends of this process. In addition to that, the main regulatory acts and guidelines that regulate the activity of educational institutions regarding the establishment of a learning environment have been analyzed and summarized. At the end, practical criteria for evaluating a computer class and recommendations for improving it have been developed in order to implement an example of good practice, as well as to follow the principles of ergonomics and the requirements established in the country.