5 – 6 gadu vecu bērnu sociālo prasmju veicināšana āra nodarbībās pirmsskolā
Author
Novikova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Jeļena Novikova Darba nosaukums: 5 – 6 gadu vecu bērnu sociālo prasmju veicināšana āra nodarbībās pirmsskolā. Zinātniskais vadītājs: Ilze Šūmane Darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiskā darbībā izpētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanu āra nodarbībās un izstrādāt praktiskās rekomendācijas pedagogiem par sociālo prasmju veicināšanas metodem. Teorētiskajā daļā kvalifikācijas darba ietvaros tika veikta analīze par sociālajām prasmēm un āra nodarbībām pirmsskolas, izglītības kontekstā, pamatojoties uz zinātnisko literatūru. Autors analizēja vairāku pētnieku secinājumus par sociālo prasmju nozīmi un āra nodarbību ietekmi uz bērnu attīstību. Šajā analīzē tika izskatītas bērnu vecuma īpatnības un to nozīme nodarbību organizēšanā. Pamatojoties uz šo teorētisko pamatu, tika secināts, ka āra nodarbības ar piemērotu mācību saturu veicina bērnu sociālo prasmju attīstību. Empīriskajā daļā kvalifikācijas darbā tika īstenotas un analizētas āra nodarbības, izmantojot izvēlētās mācību metodes un paņēmienus. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka āra nodarbības efektīvi veicina bērnu sociālo prasmju attīstību, īpaši izmantojot vecumposmam atbilstošus mācību paņēmienus un metodes. Pētījuma rezultāti iegūti laika posmā no 2024. gada marta līdz 2024. gada aprīlim. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un praktiskā pētījuma. Darbs satur 58 lpp., darbā izmantoti 9 attēli, 4 tabulas, 54 izmantotās literatūras avoti un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: sadarbība, sociālās prasmes, pirmsskola, attīstība, āra nodarbība. Author of the work: Jeļena Novikova Title of work: Promotion of social skills of 5 - 6 year olds in outdoor activities in pre-school. Scientific Manager: Ilze Šūmane Objective of work: to theoretically explore and study in practical practice the promotion of social skills of 5 - 6 year olds in outdoor activities and to develop practical recommendations for educators regarding the method of promoting social skills. In the theoretical part, an analysis of social skills and outdoor activities in the context of pre-school education was carried out within the scope of the qualification work on the basis of scientific literature. The author analysed the findings of several researchers on the importance of social skills and the impact of outdoor classes on children's development. This analysis examined the specific characteristics of children's age and their role in organising classes. Based on this theoretical basis, it was concluded that outdoor classes with appropriate learning content contribute to the development of children's social skills. In the empirical part, outdoor exercises were implemented and analysed in the qualification work using selected learning methods and techniques. The study found that outdoor classes effectively contribute to the development of children's social skills, especially through age-appropriate learning techniques and techniques. The results of the study were obtained between March 2024 and April 2024. The qualification work consists of two parts: a theoretical and practical study. The work contains 58 pages, 9 images, 4 tables, 54 sources of literature used, and 2 attachments. Keywords: collaboration, social skills, pre-school, development, outdoor class.