• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muzikālo darbību ietekme uz 1,5 – 3 gadīgu bērnu adaptācijas procesu

Thumbnail
View/Open
299-102075-Hmedosvili_Kristine_kh22001.pdf (1.375Mb)
Author
Hmedošvili, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs “Muzikālo darbību ietekme uz 1,5 – 3 gadīgu bērnu adaptācijas procesu”. Darba autors: Kristīne Hmedošvili. Vadītājs: Baiba Brice. Darba apjoms: 50. lpp, trīs tabulas, viena shēma, sešas diagrammas, 20 attēli un izmantoti 30 literatūras avoti. Pētījuma bāze: PII “XXX”, pirmā vecumposma bērni. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiskā darbībā pētīt muzikālo darbību ietekme uz 1,5 – 3 gadīgu bērnu adaptācijas procesu. Darbs sastāv no teorētiskās un prakstiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tika analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra, kas ir adaptācija un kāds ir adaptācijas process pirmsskolā. Kā arī tika analizēta agrīnā vecumposma priekšmetiskā darbība un mūzikas ietekme uz attīstības procesu. Uzsākot apmeklēt pirmsskolu, bērna dzīvē sākas jauns dzīves posms. Sākas adaptācijas periods. Šajā laikā bērns piedzīvo lielu stresu un pārdzīvojumus. Bērnam jāsāk pielāgoties jaunajai dzīves situācijai, pieņemt vidi un cilvēkus sev apkārt. Pedagogiem un vecākiem bērnam ir jāsniedz atbalsts, lai adaptācijas process noritētu veiksmīgāk. Lai palīdzētu bērnam vieglāk iekļauties jaunajā vidē, tika izmantota muzikālā darbība, lai noskaidrotu tās ietekmi uz adaptācijas procesu. Darba praktiskajā daļā tika veikta bērnu novērošana visas dienas garumā. Kā arī darba autore izstrādāja anketu pedagogiem, kas palīdzēja iegūt informāciju par muzikālās darbības ietekmi uz bērnu adaptācijas procesu. Pēc novērojumiem un anketas rezultātiem darba autore secinājusi, ka muzikālā darbība daļēji spēj ietekmēt bērnu adaptācijas procesu. Atslēgas vārdi: adaptācija, muzikālā darbība, saskarsme, priekšmetiskā darbība, mazbērna vecumposms, mūzikas ietekme.
 
Qualification work “impact of musical activities on the adaptation process of 1.5 - 3-year-olds”. Author of the work: Christine Hmedoshvili. Manager: Baiba Brice. Work vol-ume: p. 50, three tables, one diagram, six charts, 20 images and 30 literature sources used. Study base: Pius “XXX,” first-stage children. Objective of the study: to theoretically investi-gate and study in practice the impact of musical activities on the adaptation process of 1.5 - to 3-year-olds. The work consists of a theoretical and descriptive part. The theoretical part of the work analysed psychological and pedagogical literature, which is adaptation and what is the process of adaptation in pre-school. As well as analysing early-stage premeditative activ-ity and the impact of music on the development process. When you start attending preschool, a new phase of life begins in a child's life. The adaptation period begins. During this time, the child experiences a lot of stress and experiences. The child needs to start adapting to the new life situation, accepting the environment and people around him. Educators and older children need to provide support to make the adaptation process more successful. To help your child integrate more easily into the new environment, a musical action was used to find out its impact on the adaptation process. A day-long follow-up of children was carried out in the practical part of the work. As well as, the work author developed a questionnaire for edu-cators that helped get information about the impact of musical activity on the children's ad-aptation process. Following observations and the results of the questionnaire, the author con-cluded that the musical activity is partly capable of influencing the adaptation process of children. Keywords: adaptation, musical action, communication, premeditative action, grandchild's age, musical influence.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68477
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV