Mūzikas klausīšanās 3-4 gadīgu bērnu uzmanības attīstīšanai pirmskolas izglītības iestādē
Author
Tiškoveca, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
“Mūzikas klausīšanās 3-4 gadīgu bērnu uzmanības attīstīšanai pirmsskolas izglītības iestādē” Darba autore: Veronika Tiškoveca Zinātniskā vadītāja: Dr. paed., docente Ligita Stramkale Kvalifikācijas darba apjoms: 41. lpp., 36 literatūras avoti, 8 tabulas, 39 attēli, 6 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un pētīt 3-4 gadīgu bērnu uzmanības attīstību izmantojot mūzikas klausīšanos. Teorētiskā daļa satur 4 apakšnodaļas. Katrā apakšnodaļā tika analizēta teorētiskā literatūra. Pirmajā apakšnodāļā tika noteikta uzmanības jēdziena definīcija. Otrajā apakšnodaļā tika aprakstīta 3-4 gadīgu bērnu uzmanības attīstība un īpašības. Trešajā apakšnodaļā tika raksturota mūzikas klausīšanās. Ceturtajā apakšnodaļā tika noteikti un aprakstīti mūzikas klausīšanās veidi un organizēšanas iespējas piermsskolas izglītības iestādē. Empīriskā daļa satur 4 apakšnodaļas. Pirmajā apakšnodaļā tika aprakstīta pētījuma metodoloģija un noteikts bērnu sākotnējais uzmanības līmenis. Otrajā apakšnodaļā tika aprakstīta uzdevumu kopa un noteikts uzmanības līmenis uzdevumu izpildes laikā. Trešajā apakšnodaļā tika analizēti iepriekš iegūtie rezultāti. Ceturtajā apakšnodaļā tika apkopoti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem par mūzikas klausīšanos bērnu uzmanības attīstīšanai. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 3-4 gadīgie bērni, uzmanība, uzmanības koncentrēšana, uzmanības sadalīšana, uzmanības pārslēgšana, mūzikas klausīšanās. "Listening to music to develop the attention span of 3-4 year olds in pre-school education" Author: Veronika Tiškoveca Scientific supervisor: Dr. paed., docente Ligita Stramkale Volume of the qualification work: 41 pages, 36 literature sources, 8 tables, 39 figures, 6 annexes. Aim of the study: to theoretically investigate and study the development of attention of 3-4 years old children through listening to music. The theoretical part contains 4 subsections. In each sub-chapter the theoretical literature was analysed. In the first sub-section, the definition of attention was established. In the second sub-section the development and characteristics of attention in 3-4 years old children were described. In the third sub-section, music listening was described. In the fourth sub-chapter, the types and possibilities of organising music listening in a pre-primary educational institution were identified and described. The empirical part contains 4 subchapters. The first subchapter describes the methodology of the study and determines the children's initial level of attention. The second sub-section described the set of tasks and determined the level of attention during the tasks. The third sub-section analysed the results obtained previously. In the fourth sub-section, recommendations for preschool teachers on listening to music to develop children's attention were summarised. Keywords: preschool, 3-4 year olds, attention, concentration, attention splitting, attention switching, music listening.