Vēršanas prasmju apguve 3-4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstībai pirmsskolā
Author
Stepena, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vēršanas prasmju apguve 3-4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstībai pirmsskolā. Darba autors: Sarmīte Stepena Darba vadītāja: Asoc. prof. Dr.paed Māra Urdziņa-Deruma Pētījuma mērķis: Izpētīt 3-4 gadu vecu bērnu vēršanas prasmju apguves iespējas sīkās motorikas attīstības veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Ar kādiem vēršanas uzdevumiem un materiāliem varam veicināt 3-4 gadus veca bērna sīkās motorikas attīstību pirmsskolā? Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek analizēta sīkā motorika dažādu autoru darbos. Tiek pētītas 3-4 gadus vecu bērnu, vecumposma īpatnības un bērnu vispārējā attīstība. Darbā tiek apskatītas vēršanas prasmju attīstības iespējas pirmsskolā. Otrajā daļā tiek veikts pētījums par vēršanas prasmju attīstīšanu pirmsskolā. Novērojot un analizējot, vai tā veicina sīkās motorikas attīstību. Darba rezultāti sasniegts empīriskā pētījuma mērķis izpētītas vēršanas prasmju pielietošanas iespējas pirmsskolā 3-4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstībai. Atslēgas vārdi: pirmsskola, sīkā motorika, vēršana, didaktiskie materiāli. Darba apjoms: kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 47 lapām, ievietoti 12 attēli, 7 tabulas, 5 pielikumi. The topic of the qualification paper: Learning threading skills for 3-4 year old children for fine motor development in preschool. Author of the work: Sarmīte Stepena Supervisor: Asoc. prof. Dr. paed Māra Urdziņa-Deruma Aim of the research: explore opportunities for the acquisition of 3 - to 4-year-olds spinning skills to promote the development of fine motor skills in pre-school. Question of the research: with what targeting tasks and materials can we contribute to the development of fine motor skills of a 3-4-year-old in pre-school? The qualification work consists of two parts. The first part analyses the works of various authors. The characteristics of 3 - to 4-year-olds, the peculiarities and the overall development of children are being studied. The research looks over opportunities for developing threading skills in pre-school. The second part is a study on the development of threading skills in pre-school. Monitoring and analysing whether it contributes to the development of threading skills in preschool. The results of the study have been achieved. the aim of the study has been to explore the possibilities for the use of pre-school threading skills for the development of fine motor skill mechanics for 3-4 year olds. Keywords: preschool, fine motor skills, threading, didactic materials. Size of the work: qualification work developed on 47 pages, 12 images, 7 tables, 5 attachments inserted