Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorParandjuks, Rihards
dc.contributor.authorVucena, Paula
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:05:21Z
dc.date.available2025-05-28T01:05:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102288
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68494
dc.description.abstractIerasti dopings un aizliegto vielu un metožu lietošana tiek uzskatīta par profesionālo sportistu problēmu, taču ar to var saskarties jebkurš sabiedrības loceklis. Jebkurš var pievērsties dopinga lietošanai, lai uzlabotu ne tikai savas fiziskās spējas, bet arī izskatu, pašpārliecinātību un tiktu pie šķietami augstāka vērtējuma no saviem apkārtējiem cilvēkiem. Savukārt tieši jaunieši un jaunie sportisti ir vairāk dopinga riskam pakļauta sabiedrības grupa nekā citas. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt vadlīnijas, kas varētu tikt izmantotas Latvijas jauniešu un jauno sportistu izglītošanā antidopinga jautājumos. Bakalaura darba ietveros tika analizēts Pasaules antidopinga aģentūras (WADA) piedāvātās izglītības programmu vadlīnijas un citu valstu pieeja antidopinga izglītībai, noteiktas aktuālās problēmas saistībā ar antidopinga izglītību Latvijā un izstrādāta antidopinga izglītības Latvijas jaunajiem sportistiem un jauniešiem.
dc.description.abstractDoping and the usage of banned substances and methods are generally considered a problem relating to professional athletes, but, in reality, it can affect anyone in society. Any member of society can turn to doping to improve not only their physical performance, but also their appearance, their self-confidence and to be perceived as superior by the people around them. Young people and young athletes, on the other hand, are a group more at risk of doping than others. The aim of the bachelor thesis is to develop guidelines that could be used in anti-doping education of Latvian youth and young athletes. The bachelor thesis analysed the World Anti-Doping Agency (WADA) guidelines and other countries' approaches to anti-doping education, identified current problems related to anti-doping education in Latvia and developed an anti-doping education guideline for young athletes and youth in Latvia.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSporta zinātne
dc.subjectAntidopings
dc.subjectIzglītība
dc.subjectVadlīnijas
dc.subjectJaunieši
dc.subjectSportisti
dc.titleLatvijas jauniešu un jauno sportistu antidopinga izglītības vadlīniju izstrāde
dc.title.alternativeDevelopment of anti-doping education guidelines for Latvian youth and young athletes.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige