Kvalitatīvu ēdienreižu nozīmīgums skolēnu uzturā
Author
Smilga, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Veselīgs uzturs ir būtisks bērnu un jauniešu fiziskajai un garīgajai attīstībai. Šajā vecumā svarīga ir stabila un regulāra ēšana, lai veidotos izpratne par veselīgu dzīvesveidu. Skolā, kur tiek pavadīta liela dienas daļa, pusdienām jābūt uzturvielām bagātām un piemērotām attiecīgajai vecuma grupai. Darba mērķis: Noskaidrot, cik pilnvērtīgas un atbilstošas ir skolā piedāvātās maltītes, balstoties pēc rekomendācijām un vadlīnijām, kas ir apkopotas teorētiskajā daļā. Pētījumā tiek aprakstīta tēma par uzturu, tā svarīgo lomu ikdienā un pamatprincipiem, kas attiecas uz ēdināšanu skolās. Pētījuma ietvaros piedalījās viena Rīgas skola un divas reģionālo pilsētu skolas. Tika izveidoti kritēriji, pēc kuriem tika analizētas šo skolu ēdienkartes 4 nedēļu periodā. No rezultātiem tika salīdzināta atbilstība kritērijiem starp visām skolām, noskaidrojot, kurā pasniedz visatbilstošākās pusdienas attiecīgajai vecuma grupai. Atslēgvārdi: uzturs, uztura nozīme, skolēni, skolēnu uzturs, ēdienkartes. A healthy diet is essential for the physical and mental development of children and young people. At this age, eating a stable and regular diet is important for developing a healthy lifestyle. At school, where a large part of the day is spent, lunches should be nutritious and age- appropriate. Aim of the paper: To determine the nutritional adequacy of school meals based on the recommendations and guidelines summarised in the theoretical part. The study describes the topic of nutrition, its important role in daily life and the basic principles that apply to school meals. One school in Riga and two schools in regional cities participated in the study. Criteria were developed to analyse the menus of these schools over a 4-week period. From the results, the compliance with the criteria was compared between all schools, identifying which served the most appropriate lunches for the age group concerned. Keywords: nutrition, importance of nutrition, pupils, pupil nutrition, menus.