Skolēnu mācību motivācijas pilnveide 5. klasē
Author
Dozorova, Asnāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba par tēmu “Skolēnu mācību motivācijas pilnveide 5. klasē” autore ir Asnāte Dozorova, Latvijas Universitātes, Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes (programmas “Sākumizglītības skolotājs”) studente. Par bakalaura darba mērķi izvirzīts teorētiski analizēt un praktiski izpētīt 5. klases skolēnu mācību motivāciju sākumskolā un noskaidrot, kādi skolēnu mācību motivāciju veicinošie faktori ietekmē 5. klases skolēnu motivāciju. Darba tapšanas laikā tika analizēta zinātniskā literatūra, veikta skolēnu novērošana un anketēšana, lai noskaidrotu, kāda ir skolēnu pašreizējā motivācija un varētu veiksmīgāk izveidot ieteikumus, lai to uzlabotu. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par motivāciju, to ietekmējošiem faktoriem un skolēnu vecumposma īpatnībām. Empīriskajā daļā tiek pētīti un analizēti Vidzemes X vidusskolas 5. klases skolēni. Tiek izmantotas – anketēšana un pedagoģiskā novērojuma metodes. Pētījumā piedalījās 18 skolēni, vecumā no 10-11 gadiem. Atslēgas vārdi: motivācija, mācību motivācija, vecumposma īpatnības, sākumskolēns. Darba apjoms: 50 lapas, 16 attēli, 2 tabulas un 35 zinātniskās literatūras avoti. The author of the bachelor’s thesis on the topic “Improving the Motivation to Learn of Grade 5 Students” is Asnāte Dozorova, a student of the University of Latvia, Faculty of educational Sciences and Psychology (programme “Primary school teacher”). The aim of the bachelor’s thesis is to theoretically analyze and practically study the learning motivation of 5th grade students in primary school and to find out what factors promoting the learning motivation of students affect the motivation of 5th grade students. During the creation of the work, the scientific literature was analyzed, student observation and questionnaires were conducted in order to find out what the students’ current motivation is and to be able to more successfully create recommendations to improve it. The study consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the pedagogical and psychological literature about motivation, its influencing factors and age characteristics of students. The empirical part, 5th grade students of Vidzeme X secondary school are studied and analyzed. The study included 18 students aged 10 to 11 years. Keywords: motivation, learning motivation, specific characters of age, primary school. Work consists of 50 pages, 16 images, 2 tables and 35 literature sources.