• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AUGSTSKOLAS MĀCĪBSPĒKA PERSONĪBA UN GARĪGĀ LĪDERĪBA STUDIJU PROCESĀ: KOUČINGA PIEREDZE

Thumbnail
View/Open
299-102395-Meldere_Gita_gm20028.pdf (11.90Mb)
Author
Meldere, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs pēta augstskolas mācībspēka personības dinamiku un garīgās līderības klātbūtni studiju procesā, izmantojot koučinga pieredzi. Kvalitatīvais pētījums, kas ilga divus mēnešus un ietvēra rīcības pētījuma un fenomenoloģijas pieeju, ievāca datus no intervijām, Lumina Spark personības izpētes rīka aptaujas rezultātiem un koučinga sarunām. Pētījumā padziļināti tika pētīta mācībspēka pieredzes un personības izpausmju saistība ar garīgās līderības elementiem - vīziju, cerību un altruistisko mīlestību. Vienlaikus tika novērota mācībspēka iekšējās kapacitātes paplašināšanās koučinga procesā, kam ir potenciāls veicināt attiecību inteliģences klātbūtni studiju procesā, tādējādi nodrošinot garīgās līderības klātbūtni.
 
This master's thesis explores the dynamics of academic staff personalities and the presence of spiritual leadership in the educational process, leveraging coaching experiences. The qualitative study, conducted over two months, utilized action research and phenomenological methodologies to collect data from interviews, Lumina Spark personality assessment results, and coaching conversations. The investigation delved into the relationship between academic staff experiences and personality expressions, focusing on elements of spiritual leadership such as vision, hope, and altruistic love. Additionally, the study observed an expansion of internal capacity among academic staff during the coaching process, which has the potential to enhance relational intelligence within the educational setting, thereby reinforcing the presence of spiritual leadership.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68511
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV