Pozitīvas vides veidošana sekmīgai sociālo zinību un vēstures satura apguvei sestajā klasē
Author
Skórzyńska, Anna Beata
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Daudzi pētījumi norāda, ka mācību process lielā mērā ir atkarīgs no apkārtējas vides. Tā var veicināt skolēnu labklājību un atvieglot satura apguvi vai to apgrūtināt. Tāpēc ir svarīgs atrast tādas metodes un risinājumus, kuri ļaus efektīvi uzlabot klases mikroklimatu un līdz ar to veicināt skolēnu sasniegumus. Šī pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt pozitīvas vides veidošanas iespējas 6. klasē sociālo zinību un vēstures mācību stundās. Izmantojot dažādas metodes (anketas, novērojumus, trokšņa mērījumus un ekspertu viedokļus) tika pieradīts, ka kopīgi ar skolēniem izstrādājot apbalvošanas sistēmu var veicināt labojumus klases vidē. Many studies indicate that the learning process depends largely on the environment. It can contribute to students' well-being and facilitate or hinder the learning of content. It is therefore important to find methods and solutions that will effectively improve the classroom climate and, consequently, promote student achievement. The aim of this study is to theoretically investigate and practically test the possibilities of creating a positive environment in 6th grade social studies and history lessons. Using different methods (questionnaires, observations, noise measurements and expert opinions) it was shown that developing a reward system together with the pupils can contribute to improving in the classroom environment.