Muzikālā rotaļa vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pilsoniskās līdzdalības prasmju sekmēšanai
Author
Freiberga, Evika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Muzikālā rotaļa vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pilsoniskās līdzdalības prasmju sekmēšanai. Darba autore: Evika Freiberga Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Inga Stangaine Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizāciju pilsoniskās līdzdalības sekmēšanai pirmsskolas izglītības 3. posmā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā izmantoti tādu autoru darbi kā I. Stangaines un D. Demiteres, L. Stramkales, L. Rutkas, Ē. Kalvāna, kā arī Skola2030 materiāli par bērniem apgūstamajām prasmēm pirmsskolas izglītības 3. posmā. Darbā definēts caurviju prasmju termins, aprakstīti bērniem apgūstamie temati pirmsskolas izglītības 3. posmā, veikta rotaļas teorētiskā analīze, sniegts bērnu vispārējais vecumposma raksturojums un aprakstīta muzikālās rotaļas nozīme pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā pētījumā iekļautas tādas sociālās un pilsoniskās mācību jomas struktūrvienības kā indivīds, sabiedrība un sadarbība, kultūru daudzveidība un noteikumi. Aprakstīta rotaļnodarbību norise un izmantotās metodes mācību procesā darbā ar 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījuma ietvaros apstiprināta hipotēze: pirmsskolas izglītības 3. posmā veiksmīgi tiks sekmēta bērnu pilsoniskā līdzdalība, ja skolotājs ikdienas pedagoģiskajā procesā bērniem sniegs atbalstu viedokļu paušanā un iesaistīs tos lēmumu pieņemšanā; radīs vidi, kas veicina bērnu patstāvību un audzina tos kļūt par pilntiesīgiem sabiedrības locekļiem; izmantos muzikālo rotaļu kā līdzekli pilsoniskās līdzdalības sekmēšanā. Noslēgumā aprakstīti secinājumi par darba teorētisko un empīrisko daļu. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp., ietver 4 attēlus, 4 tabulas, izmantotas 45 literatūras avotu vienības Thesis topic: Musical play for the promotion of civic participation skills of older preschool children. Author: Evika Freiberga Scientific supervisor: Dr. paed. Inga Stangaine The bachelor's thesis was developed with the aim of theoretically and empirically researching the preschool pedagogical process for the promotion of civic participation of organizations in the 3rd stage of preschool education. The work consists of a theoretical and an empirical part. The works of such authors as I. Stangaines and D. Demiteres, L. Stramkales, L. Rutkas, Ē. Kalvāna, as well as Skola2030 materials on the skills to be learned by children in the 3rd stage of preschool education. In the work, the term of cross-cutting skills is defined, the topics to be learned by children in the 3rd stage of preschool education, a theoretical analysis of play, the general characteristics of children's age and the importance of the described musical play in the pedagogical process are presented. Social and civic learning areas such as the individual, society and cooperation, cultural diversity and rules are included in the empirical study. The course of play lessons and the methods used in the learning process in working with 5-6-year-old children are described. As part of the research, the hypothesis was confirmed: in the 3rd stage of preschool education, children's civic participation will be successfully promoted, and the teacher will support children in expressing their opinions and getting involved in decision-making in the daily pedagogical process; will create an environment that promotes children's independence and nurtures them to become full members of society; will use musical play as a means of promoting civic participation. The conclusions about the theoretical and empirical part of the work are described. Work contains: 50 pages, 4 figures, 4 tables, 45 cited works