Runas kultūras sekmēšana 2 - 3 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Brode, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “Runas kultūras sekmēšana 2 – 3 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā”. Darba autore: Anna Brode Kvalifikācijas darba vadītāja: Ilze Vilka Darba mērķis: Teorētiski pētīt un pedagoģiski eksperimentālā darbā pārbaudīt 2 – 3 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas pirkstu rotaļās. Darbs sastāv no divām daļām. Darba pirmajā daļā tiek analizēti literatūras avotu un zinātnisko rakstu atziņas saistībā ar bērna attīstību. Darba otro daļu veido empīriskā pētījuma norise, eksperimentālā izmēģinājuma darbība un iegūto rezultātu analīze. Pētījumā tika iesaistīti 12 bērni no 2 līdz 3 gadiem. Darba rezultātā tiek iegūts, ka 2 – 3 gadu vecu bērnu runas kultūras attīstību sekmē interesēm atbilstošas aktivitātes – pirkstu rotaļas – , kuras vada pedagogs, kurš pārzina bērna attīstības likumus, kā arī prot iedrošināt un paslavēt bērnu. Šādas rotaļas aktivizē bērna attīstību kopumā, tas ietver, pirkstu un roku muskulatūras attīstību, garīgo veselību un runu. Darba apjoms ir 36. lpp. Darbā izmantotas 22 literatūras vienības, 12 attēli, 3 tabulas, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi. The topic of the qualification work: "Promoting of speech development in children 2 – 3 years of age in pedagogical process". Author of the work: Anna Brode Qualification supervisor: Ilze Vilka Aim of the work: To theoretically study and pedagogically assess the possibilities of promoting the speech development in 2 – 3 year of age children through finger games. The work consists of two parts. The first part of the work analyzes the findings of literary sources and scientific articles related to child development. The second part of the work consists of the conduct of the empirical research, the experimental trial operation, and the analysis of the obtained results. Twelve children between 2 and 3 years of age engaged in the study. As a result of the work, it is obtained that the development of speech culture of 2 – 3 years of age children is facilitated by activities corresponding to interests - finger games - led by a pedagogue who knows the laws of child development, as well as knows how to encourage and praise the child. Such games as finger games activate the child's development, this includes the development of finger and hand muscles, mental health, and speech. The volume of work is 35 pages. The work uses 22 literature units, 12 images, 3 tables, introduction, 2 chapters with subsections, conclusions.