Bērnu pašregulācijas un attiecību veidošanas prasmju pilnveide 6 - 7 gadu vecumā
Author
Aržanovska, Žanete Aurēlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Žanete Aurēlija Aržanovska Bakalaura darba nosaukums: Bērnu pašregulācijas un attiecību veidošanas prasmju pilnveide 5 - 7 gadu vecumā. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt, kā skolotājs var pilnveidot 3. vecumposma bērnu emocionālās pašregulācijas un sadarbības prasmju attīstību. Pētāmais jautājums: ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem skolotājs var veicināt bērnu pašregulāciju pirmsskolā? Bakalaura darba teorētiskā daļa “Bērnu pašregulācijas un attiecību veidošanas prasmju pilnveide” sastāv no ievada, četrām apakšnodaļām - 1.1. Bērnu emocionālās attīstības likumsakarības 3. vecumposmā, 1.2. Bērnu pašregulācija un pašregulācijas prasmes, 1.3. Emocijas un emocionālā apzināšanās, 1.4. Sadarbība un attiecību veidošana ar citiem bērniem un teorētiskās daļas secinājumiem. Bakalaura darba empīriskā daļa, saukta “Pētījums par bērnu pašregulācijas un attiecību veidošanas prasmju pilnveidi pirmsskolā”, sastāv no četrām apakšnodaļām - 2.1. Pētījuma metodoloģijas izstrāde, 2.2. Intervijas, 2.3. Pētījuma praktiskā daļa pirmsskolas izglītības iestādē “X”, 2.4. Iegūto datu/rezultātu analīze, secinājumiem, ieteikumiem, pielikumiem un literatūras avotu saraksta. Bakalaura darba apjoms: 52 lapas, 36 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 3 tabulas, 26 attēli un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašregulācija, sadarbība, emocijas, sociāli emocionālās prasmes, pirmsskola. Author of bachelor thesis: Žanete Aurēlija Aržanovska Bachelor thesis title: Development of children's self-regulation and relationship-building skills at the age of 5-7 years. Aim of the study: to theoretically investigate and practically test how a teacher can improve the development of emotional self-regulation and cooperation skills of children in the 3. Preschool stage. The research question: what pedagogical techniques can a teacher use to promote children's self-regulation in pre-school? The theoretical part of the bachelor thesis "Improvement of children's self-regulation and relationship-building skills" consists of an introduction, four subsections - 1.1. Regularities of children's emotional development at the age of 3, 1.2.Children's self-regulation and selfregulation skills, 1.3.Emotions and emotional awareness, 1.4.Cooperation and relationshipbuilding with other children and conclusions of the theoretical part. The empirical part of the bachelor's thesis, entitled "Research on the development of children's self-regulation and relationship-building skills in pre-school", consists of four subsections - 2.1 Development of the research methodology, 2.2 Interviews, 2.3 Practical part of the research in pre-school educational institution "X", 2.4 Analysis of the data/results, conclusions, recommendations, annexes, and a list of references. The bachelor thesis consists of 52 pages, 36 bibliographical items, 3 tables, 26 pictures and 3 annexes. Keywords: self-regulation, cooperation, emotions, socio-emotional skills, pre-school.