Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorBrālīte, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:05:35Z
dc.date.available2025-05-28T01:05:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other102780
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68536
dc.description.abstractBakalaura darbu “Lasītā izpratnes veicināšana 1.klases skolēniem” veidoja Latvijas Universitātes programmas “Sākumizglītības skolotājs” studente Laura Brālīte. Pētījums tika veikts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt lasītā izpratnes veicināšanas iespējas 1.klases skolēniem. Darbā pētīta valsts līmenī aktuāla un satraucoša tēma. Skolēnu lasītprasme, lasītā izpratne un kā to veicināt, lai uzlabotu. Pēdējie pētījumi liecina, ka valstī skolēnu lasītprasme ar katru gadu kļūst arvien vājāka un iemesli tam var būt dažādi, taču aktuālākā problēma ir aizraušanās ar viedierīcēm, kas ieņēmušas pirmo vietu skolēna brīvā laika pavadīšanā. Ir svarīgi, lai pieaugušie apzinātos šo problēmu un pievērstu daudz lielāku vērību sava bērna, vecumam atbilstošai, prasmju attīstībai. Pētot teorētisko un zinātnisko literatūru, tiek analizēta lasīšanas un lasītā izpratnes nozīme, ar kādiem paņēmieniem veicināt skolēnu lasītā izpratni, lai tā uzlabotos. Pētījuma beigās tiek analizēti pētījuma laikā iegūtie rezultāti, kas apliecina, ka ņemot vērā skolēnu vecuma un attīstības īpatnības, izmantojot dažādas metodes un paņēmienus, skolēnu lasītā izpratne tiek uzlabota. Darbs sastāv no 112 lapaspusēm, t. sk. 22 attēliem, 2 tabulām, 30 izmantotās literatūras avotiem un 46 pielikumiem. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasīšanas nozīme, lasītā izpratne, lasītā izpratnes veicināšana, 1. klases skolēni.
dc.description.abstractThe bachelor thesis "Promoting Reading Comprehension for First Grade Sudents" was written by student Laura Brālīte. The research was carried out with the aim to theoretically explore and practically test the possibilities of promoting reading comprehension in Grade 1. The work explores a topic of national interest and concern. Children’s literacy, reading comprehension and how to promote it in order to improve it. Recent studies have shown that the reading literacy of pupils in the country is getting weaker every year and the reasons for this may be different, but the most pressing problem is the fascination with smart devices, which have taken the first place in children’s leisure time. It is important for adults to be aware of this problem and to pay much more attention to the age-appropriate skills development of their children. The theoretical and scientific literature examines the importance of reading comprehension, and what techniques can be used to improve pupils' reading comprehension. At the end of the study, the results obtained during the research are analysed, showing that, taking into account the age and developmental characteristics of children, using different methods and techniques, children’s reading comprehension is improved. The thesis consists of 112 pages, 22 pictures, 2 tables, 30 references and 46 annexes. Keywords: literacy, importance of reading, reading comprehension, promoting reading comprehension, Grade 1 children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasīšanas nozīme
dc.subjectlasītā izpratne
dc.subjectlasītā izpratnes veicināšana
dc.subject1. klases skolēni
dc.titleLasītā izpratnes veicināšana 1.klases skolēniem
dc.title.alternativePromoting Reading Comprehension for First Grade Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige