5 - 6 gadu vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveidošana rotaļā
Author
Macijevska, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Aļona Macijevska. Kvalifikācijas darba zinātniskais vadītājs: Alina Jofe-Bordjakovska Kvalifikācijas darba pētījuma jautājums: Kā ar rotaļu palīdzību pilnveidot pašapkalpošanās prasmes 5 – 6 gadus veciem bērniem? Kvalifikācijas darba mērķis: Analizēt teorētisko literatūru par pašapkalpošanās prasmju būtību un to izpausmu pirmsskolas vecuma bērniem. Veikt empīrisko pētījumu par 5 – 6 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējās ar rotaļu palīdzību. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika izzinātas pedagogu un psihologu atziņas par pašapkalpošanās prasmju būtību un nozīmi cilvēka dzīve. Tika izzinātas pašapkalpošanās prasmju sekmējošie un kavējošie faktori. Tika izzināts par pirmsskolas vecuma bērnu pašpapkalpošanās prasmju izpausmi. Apkopota informācija par rotaļu kā pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas metodi. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tika aprakstīts pētījuma pamatojums. Veikts bērnu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā. Izveidoti pašapkalpošanās prasmju vērtēšanas kritēriji. Tika ievākti dati par pirmsskolas pedagogu novērojumiem 5 – 6 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju pilnveidošanā. Veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Dati apkopoti diagrammās un analizēti. Kvalifikācijas darba apjoms : 47 lappuses, 6 tabulas, 21 attēls, 26 literatūras avoti, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, rotaļa, pedagoģiskais process, pirmsskola. Author of the qualification work: Aļona Macijevska. Scientific leader of the qualification work: Alina Jofe-Bordjakovska Research question of qualification work: How to develop self-service skills for 5-6 year old children with the help of play? The purpose of the qualification work: To analyze the theoretical literature on the nature of self-care skills and their expression in preschool children. To conduct an empirical study on the possibilities of promoting self-care skills of 5-6-year-old children with the help of play. In the theoretical part of the qualification work, the findings of pedagogues and psychologists were learned about the nature and importance of self-service skills in human life. Facilitating and hindering factors of self-service skills were found out. The expression of self-care skills of preschool children was investigated. Collected information about play as a method of promoting self-care skills. The empirical part of the qualification work described the rationale of the study. Characterization of children in the context of the researched problem was carried out. Evaluation criteria for self-service skills have been created. Data were collected on observations of preschool teachers in the development of self-care skills of 5-6-year-old children. Pedagogical pilot activity was carried out. The data are summarized in charts and analyzed. Volume of qualification work: 47 pages, 6 tables, 21 images, 26 literature sources, 3 appendices. Key words: self-service skills, play, pedagogical process, preschool.