Pirmsskolas Vecuma Bērnu Dzimumstereotipi Par Sasniegumiem Karjerā, Piemērotākajām Profesijām, Gudrību Un Akadēmiskajiem Sasniegumiem, Un To Saistība Ar Māšu Dzimumlomu Attieksmēm
Autor
Turkupole, Vanessa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šī maģistra darba mērķis ir izpētīt māšu un bērnu dzimumstereotipus, dzimumlomu attieksmes un saistības starp tām. Pētījumā piedalījās 60 respondenti, no tiem 30 mātes un 30 bērni. Pētījumam ir starpgrupu sakarību pētījuma dizains, kurā tika izmantoti četri instrumenti: apgalvojumi par spējīgumu karjerā, piemērotāko profesiju, akadēmiskajiem sasniegumiem un gudrību, kuros jānorāda atbilstošākais dzimums. Papildus mātēm jāaizpilda Dzimuma lomu bērnu audzināšanā attieksmes skala (Child-Rearing Sex-Role Attitude Scale, (Freeman, 2007)). Tika noskaidrotas saistības starp māšu un bērnu dzimumlomu attieksmēm 6-7 gadu vecu bērnu grupā, kā arī saistības starp dzimumstereotipiem māšu un bērnu grupās atsevišķi. Bērnu grupā netika noteiktas dzimumatšķirības dzimumstereotipos, kā arī mātēm ar augstāku izglītību novērotas egalitārākas attieksmes. This master thesis investigates the relationship between mothers' and children's gender stereotypes and gender role attitudes. The study involved 60 respondents, 30 mothers, and 30 children. This is a correlational study, in which four instruments were used: statements about career success, suitable professions, academic achievements, and brilliance, where the respondents indicated the gender, they believe is most appropriate. Additionally, mothers completed the Child-Rearing Sex-Role Attitude Scale (Freeman, 2007). The relationships between the gender role attitudes of mothers and their 6-7-year-old children were identified, as well as the relationships between gender role attitudes within the groups of mothers and children separately. No gender differences in stereotypes were found within the children's group. In addition, mothers with higher education demonstrated more egalitarian attitudes.