SOLO taksonomijas 1. un 2. līmeņa uzdevumu izmantošāna pamatskolas matemātikas kursa apguvei skolēniem ar nepietiekāmu sekmību
Author
Gavrikovs, Vladimirs Iļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt SOLO taksonomijas 1. un 2. līmeņa uzdevumu izmantošanas efektivitāti matemātikas pamatskolas kursa apguvē skolēniem, kuriem ir nepietiekama sekmība. Pētījums tiecas identificēt, vai šāda veida uzdevumi palīdz uzlabot skolēnu, kuriem ir grūtības ar matemātikas apguvi, mācību rezultātus. Pētījuma ietvaros tiks analizēta SOLO taksonomijas pielietošana, tās efektivitāte un ietekme uz skolēnu mācību procesu un rezultātiem. Šis pētījums sniegs ieskatu par to, vai SOLO taksonomijas izmantošana var būt noderīgs rīks pedagogiem, kuri cenšas palīdzēt skolēniem, kuriem ir grūtības matemātikas apguvē. Pētījuma laikā tika izmantoti uzdevumu krājumi no mācību līdzekļa “Skaitļu slejas” (autors Jānis Mencis sen.) 2. daļas, no kuriem tika izmantoti algebras uzdevumi atbilstoši SOLO taksanomijas 1. un 2. līmeņa grūtības pakāpei, pamatojoties uz tematisko plānu pētījuma īstenošanai, kā arī pētījuma autora patstavīgi veidotie uzdevumi. Mācību plāns tika sastādīts pamatojoties uz 5 mācību sesijām - nodarbībam, kuru laikā tika veikta aktualizācija - teorijas atkārtojums un piemēru (parauguzdevumu) demonstrēšana, apjēgšana - mācību uzdevumu izpilde, un atgriezeniskās saites saņemšana - izpildīto uzdevumu pārbaude un pārrunāšana, kā arī ieskaites uzdevumu izpilde, saņemot atgriezenisko saiti vērtējuma veidā (procentuāli). Pirms un pēc mācību plāna īstenošanas, tika izpildīti diagnosticējošie darbi. The purpose of this study is to investigate the effectiveness of using SOLO taxonomy unistructural (level 1) and multistructural (level 2) tasks in the learning of an elementary school mathematics course for underachieving students. The research seeks to identify whether this type of task can help to improve the learning outcomes of students who have difficulties in learning mathematics. The application of the SOLO taxonomy, its effectiveness and impact on the students learning process and results will be analyzed within the framework of the study. This study will provide insight into whether the use of the SOLO taxonomy can be a useful tool for educators trying to help students who struggle in mathematics. During the research, a collection of exercises from the 2nd part of the educational tool "Skaitļu slejas" (author Jānis Mencis sen.) was used, from which algebra exercises were used according to the level of difficulty of the unistructural (level 1) and multistructural (level 2) of the SOLO taxonomy, based on the learning thematic plan for the research implementation in the studies, as also my self-created tasks. The learning plan was compiled on the basis of 5 learning sessions - lessons during which actualization was carried out - theory repetition and demonstration of examples (model tasks), understanding - performance of learning tasks, and receiving feedback - checking and discussing completed tasks, as well as performance of test tasks, receiving feedback in the form of an assessment (percentage). Diagnostic tasks were performed before and after the implementation of the learning plan.