Jaunākās literatūras integrēšanas iespējas 7. klases mācību saturā
Author
Bebrišs, Rūdis
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs “Jaunākās literatūras integrēšanas iespējas 7. klases mācību saturā” aktualizē jautājumu par literatūras mācību priekšmeta saturu un argumentē, ka tajā vairāk vajadzētu iekļaut jaunāko un mūsdienu literatūru. Padziļināti pievēršoties 7. klases literatūras mācību satura specifikai, diplomdarba mērķis ir piedāvāt gan vispārīgu, gan attiecīgajai klašu grupai pielāgotu pierādījumu jaunākās literatūras integrēšanas jēgai, kā arī demonstrēt veidus, kā jaunāko literatūru iesaistīt mācību saturā. Diplomdarbs ir divdaļīgs. Teorētiskajā daļā tiek skaidrots jaunākās literatūras jēdziens, analizēta jaunākās un mūsdienu literatūras pārstāvniecība literatūras mācību priekšmetā, kā arī piedāvāts konceptuāls jaunākās literatūras integrēšanas pamatojums. Turpretī praktiskajā daļā pirmās nodaļas teorētiskie priekšlikumi tiek papildināti ar empīriskām atziņām un tiek iztirzāti darba autora pedagoģiskie mēģinājumi iesaistīt jaunāko un mūsdienu literatūru 7. klases mācību saturā. The diploma thesis “The possibilities of integrating contemporary literature in the 7th grade curriculum” addresses the question of the content of the literature subject and argues that the curriculum should include more contemporary and modern literature. Focusing on the specifics of the 7th grade curriculum, the aim of the thesis is to offer both general and grade-specific evidence for the value of integrating contemporary literature as well as to demonstrate ways how to incorporate it in the curriculum. The thesis is divided into two parts. The theoretical part explains the concept of contemporary literature, analyzes the representation of contemporary and modern literature in the literature subject, and offers a conceptual justification for integrating contemporary literature. In contrast, the practical part complements the theoretical proposals of the first chapter with empirical insights and discusses the author’s pedagogical attempts to incorporate current and contemporary literature in the 7th grade curriculum.