Eksperimentu pielietošana pamatjēdzienu izpratnes padziļināšanai 8. klases fizikas tematā “Kāpēc ķermeņi var peldēt šķidrumos un gaisā?”
Author
Ozols, Haralds
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Cinīte, Ilva
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir pārbaudīt, kā uzlabosies skolēnu izpratne par fizikas pamatjēdzieniem un konceptiem 8. klases fizikas tematā “Kāpēc ķermeņi var peldēt šķidrumā un gaisā?”, ja skolēni konkrētā jēdziena vai parādības apguves stundās veiks eksperimentus. Pieredzes darba laikā tika saplānotas un realizētas četras eksperimentu stundas. Pirms un pēc eksperimentu stundām ir veikta skolēnu zināšanu un izpratnes diagnostika, lai noskaidrotu eksperimentu ietekmi uz skolēnu izpratni par apgūtajiem jēdzieniem un konceptiem. Skolēnu rezultāti ir apkopoti, ir veikti secinājumi un ieteikumi tālākai eksperimentu pielietošanas uzlabošanai. Ir aprakstīta dalīšanās pieredzē ar citiem fizikas pasniedzējiem. The aim of the work is to study how applying experiments in lessons affects the understanding of key concepts in the 8th–grade physics topic "Why can bodies float in liquids and air?". Four experiments were planned and realised. Students` knowledge was tested before and after the experiment lessons to analyse the effect the experiments had on students` understanding of the key concepts. The results are gathered, conclusions are made, and suggestions for further improvements for applying experiments in lessons are discussed. The sharing of lesson materials and results is discussed.