Atbalsta materiāla izstrāde Latvijas Universitātes 1.kursa studentiem studiju programmā “Matemātikas skolotājs”
Author
Lapiņa, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Maruta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās matemātikas izglītība ir saskārusies ar nemitīgiem šķēršļiem un izaicinājumiem, veidojot nepilnības matemātiskajās pamata zināšanās un ietekmējot izglītojamo uzdevumu risināšanas prasmes. Lai varētu izmainīt situāciju un uzlabot matemātikas zināšanu līmeni nākamajām paaudzēm, ir jāsāk laicīgi risināt pašreizējās problēmas. Bakalaura darba mērķis ir izveidot pilnvērtīgu atbalsta materiālu topošajiem matemātikas skolotājiem, kas kalpotu kā rokasgrāmata gan studiju gados, gan profesionālajā karjerā, liekot uzsvaru uz galvenajām pamata zināšanām un aktuālajām uzdevumu risināšanas problēmām. Tādējādi uzlabojot topošo skolotāju izpratni un spēju tālāk risināt ne tikai vienkāršus, bet arī kompleksus uzdevumus. Pētījuma ietvaros apkopotas galvenās algebras tēmas, kuras ir būtiski iemācīties un izprast jau pirmajos studiju semestros, lai varētu attīstīt zināšanu līmeni tālākos studiju gados. Šādā veidā ir iespējams ietekmēt un mainīt nākotnes pedagogu matemātisko izpratni, kuri spēs saviem izglītojamiem pasniegt kvalitatīvu matemātikas saturu. In modern times, mathematics education has encountered constant obstacles and challenges, leading to deficiencies in fundamental mathematical knowledge and impacting students’ problem-solving skills. To change the situation and improve the level of mathematical knowledge for future generations, it is necessary to address current problems in a timely manner. The aim of the bachelor’s thesis is to create a comprehensive support material for upcoming mathematics teachers, serving as a handbook during both their studies and in their professional careers, emphasizing key fundamental knowledge and current issues in problem solving. This will enhance upcoming teachers’ understanding and ability to solve not only simple but also complex tasks. Within the framework of the research, the main topics of algebra are summarized, which are essential to learn and understand in the first stages of academic studies, to develop the level of knowledge in subsequent years of study. This way it is possible to influence and change the mathematical understanding of future educators, who will be able to deliver qualitative mathematical content to their students.