Vēstures pedagogu pieredze darbā ar skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumu
Автор
Ševeļeva, Aleksandra Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba nosaukums ir “Vēstures pedagogu pieredze darbā ar skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumu”. Pētījuma mērķis ir izpētīt vēstures pedagogu pieredzi un atbalsta nodrošināšanu iekļaujošās izglītības sekmēšanai darbā ar skolēniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumu (UDHT) vēstures stundās. Pētījuma bāze ir pieci Latvijas vispārizglītojošo skolu vēstures pedagogi. Datu ieguves metodes ir vispārizglītojošo iestāžu vēstures pedagogu intervēšana, pedagoģiskā novērošana, lai identificētu sniegtās atbalsta metodes, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, lai pielietotu dažādas jaunās atbalsta metodes skolēniem, kuriem ir UDHT. Galvenie secinājumi, ka vēstures pedagogi savu pieredzi raksturo dažādi, viņi visi saskaras ar vienādu problēmu - grūtībām pievērst uzmanību visiem skolēniem vienlaicīgi. Tas norāda uz nepieciešamību pēc papildu atbalsta skolotājiem, lai veiksmīgi īstenotu iekļaujošo izglītību, īpaši strādājot ar skolēniem, kuriem ir UDHT. The title of the bachelor's thesis is "History Teachers' Experience in Working with Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder". The aim of the study is to explore the experiences of history teachers and the provision of support to promote inclusive education in working with students with attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) in history classes. The research base comprises five history teachers from general education schools in Latvia. The data collection methods include interviews with history teachers from general education institutions, pedagogical observation to identify the support methods provided, and pedagogical experimentation to apply various new support methods for students with ADHD. The main conclusions are that history teachers describe their experiences differently, but they all face the same issue—difficulty in maintaining the attention of all students simultaneously. This indicates the need for additional support for teachers to successfully implement inclusive education, especially when working with students with ADHD