Pašvadītas mācīšanās veicināšana 7. klases skolēniem matemātikas stundās, diferencējot uzdevumus
Author
Švarcbaha, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Pašvadītas mācīšanās veicināšana 7.klases skolēniem matemātikas stundās, diferencējot uzdevumus” mērķis bija izpētīt, kā veicināt pašvadītu mācīšanos, pielietojot diferencētus matemātikas uzdevumus, apvienojot sadarbības formu ar uzdevumu saturu. Darbā tika izmantotas dažādas diferencētu uzdevumu metodes 7.klases mācību stundās un veikta analīze, lai izprastu, kā šāda pieeja veicina 7.klases skolēnu pašvadītas mācīšanās procesu. Tika veikta aptauja pirms un pēc praktisko uzdevumu pielietošanas 7.klases skolēniem un analizēti aptauju rezultāti. Darbā ir izveidots un aprobēts dažādu diferencētu matemātikas uzdevumu apkopojums, kas pielietots par trīs 7. klašu posmā apgūstamajām matemātikas tēmām – izteiksmes, vienādojumi un nevienādības. Pielikumos pievienoti skolēnu darbi. Diplomdarbs satur trīs nodaļas un pielikumus. Pēc pirmās un otrās nodaļas teorētisko jautājumu apskates, trešajā nodaļā tiek aprakstīti konkrēti diferencētu uzdevumu veidi un izveidots sešu uzdevumu komplekts, kas veicina skolēnu pašvadītu mācīšanos. The aim of the thesis "Promoting Self-directed Learning in 7th Grade Mathematics Lessons by Differentiating Tasks" was to explore how to promote self-directed learning by applying differentiated mathematics tasks, combining collaboration forms with task content. Various differentiated task methods were used in 7th-grade lessons and an analysis was conducted to understand how this approach fosters the self-directed learning process of 7th-grade students. A survey was conducted before and after the application of practical tasks to 7th-grade students, and the survey results were analyzed. The thesis includes and tests a collection of various differentiated mathematics tasks applied to three mathematics topics covered in the 7th grade – expressions, equations, and inequalities. The appendices contain student works. The thesis consists of three chapters and appendices. After the theoretical review of the first and second chapters, the third chapter describes specific types of differentiated tasks and creates a set of six tasks that promote self-directed learning in students.