Vizuālās norādes vārdu krājuma mācīšanai angļu valodas stundās 5. klasē
Author
Kurusova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu mācību vides dinamika un studentu mācīšanās stili rada pieaugošu vajadzību pēc inovatīvām un efektīvām mācību metodēm. Vizuālie palīglīdzekļi ir kļuvuši par būtisku instrumentu, it īpaši 5. klases angļu valodas stundās, kur vārdu krājuma paplašināšana palīdz apgūt valodas pamatus. Tādā veidā tiek veicināta vispusīgāka izpratne par kultūras kontekstu un komunikācijas prasībām. Vizuālās norādes piesaista skolēnu uzmanību, veidojot emocionālu saikni ar mācību saturu. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā vizuālās norādes var palīdzēt mācīt vārdu krājumu 5. klases angļu valodas stundās. Tika veikta gadījuma izpēte, lai izvērtētu, kas ir vizuālās norādes un kā tie var palīdzēt apgūt vārdu krājumu 5. klases angļu valodas stundās. Tika organizētas un novadītas trīs nodarbības, lai izpētītu konkrētas tēmas, īpaši paplašinot vārdu krājumu, kas ir saistīts ar dzīvnieku klasifikāciju, to nosaukumiem un aprakstiem. Intervija kā datu vākšanas metode tika veikta, lai noskaidrotu divu angļu valodas skolotāju viedokļus par vizuālo norāžu izmantošanu vārdu krājuma mācīšanai angļu valodas stundās. Skolēnu atzīmes un rezultāti tika novērtēti, reflektējot par viņu gūto pieredzi, attīstot angļu valodas vārdu krājumu, izmantojot vizuālas norādes. Trešā datu vākšanas metode bija skolotājas-pētnieces un šī bakalaura darba autores refleksijas, kuras tika ierakstītas pēc katras nodarbības, kad viņas vadītajā angļu valodas stundā tika izmantotas vizuālas norādes. Gadījuma izpētes secinājumi sniedza pierādījumus tam, ka vizuālo norāžu izmantošana angļu valodas stundās ir daļa no mācību procesa, jo vizuālās norādes var palīdzēt paplašināt vārdu krājumu, uzlabot mācību pieredzi un angļu valodas zināšanas. Ņemot vērā rezultātus, bakalaura darbs var būt noderīgs angļu valodas skolotājiem par to, kā izmantot vizuālas norādes, lai mācītu angļu valodas vārdu krājumu 5. klases skolēniem. The dynamics of the modern learning environment and students' learning styles create a growing need for innovative and effective teaching methods. Visual clues have become an essential tool, especially in 5th grade English language lessons, where expanding vocabulary contributes to learning the basics of the language. In this way, a more comprehensive understanding of the cultural context and communication requirements is promoted. Visual clues attract students' attention, creating an emotional connection with the learning content. The aim of the Bachelor’s Thesis is to explore how visual clues can help to teach vocabulary in 5th grade English lessons. A case study was carried out to research what visual clues are and how they can help to teach vocabulary in English lessons of Grade 5. Three lessons were conducted to study specific vocabulary topics, especially active vocabulary words, related to animal classification, their names and descriptions, and animal characteristics. The interview as a data collection method was conducted to find out two in-service English language teachers' opinions of using visual clues for teaching vocabulary in the English language lessons. Students’ progress was assessed through reflections on their experience developing their English vocabulary with the help of visual clues. The third data collection method was reflections of the teacher-researcher and author of this Bachelor’s Thesis that were recorded after each lesson when visual clues were used in her conducted English lesson. The findings of the case study provided evidence that the use of visual clues in English lessons is a part of the learning process as visual clues can help expand vocabulary, enhance the learning experience, and improve language proficiency. Considering the results, the Bachelor’s Thesis can be useful for the English language teachers on how to use visual clues to teach English vocabulary for students in Grade 5.