• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dinamiskās pauzes 2. klases skolēnu līdzdalības veicināšanai angļu valodas apguvē

Thumbnail
View/Open
299-103927-Balina_Betija_bb20028.pdf (4.944Mb)
Author
Bāliņa, Betija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Latkovska, Evija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Skolotāji var padarīt mācību procesu saistošāku skolēniem. Regulāri fizisko aktivitāšu pārtraukumi var uzlabot skolēnu koncentrēšanos, produktivitāti un vispārējo iesaistīšanos mācību procesā. Dinamiskās pauzes izmantošana kā līdzeklis skolēnu iesaistīšanai mācību procesā var palīdzēt skolēniem mācību procesā. Tāpēc bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, kā dinamisko paužu izmantošana angļu valodas stundās 2.klases skolēniem var palīdzēt skolēnu iesaistei angļu valodas apguvē. Lai sasniegtu mērķi, tika veikts gadījuma pētījums. Pētījuma bāze bija 25 2.klases skolēni un viena 2.klases audzinātāja vienā no Vidzemes pamatskolas izglītības iestādēm. Tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: intervija ar klases audzinātāju, kas strādā ar 2.klases skolēniem, lai uzzinātu, kā dinamiskās pauzes darbojas skolotājai, skolēnu uzvedības novērošana pēc dinamisko paužu īstenošanas angļu valodas stundās 2.klasei un aptauja skolēniem, lai uzzinātu viņu viedokli par izmantotajām dinamiskajām pauzēm. Tika secināts, ka skolotāja konsekventa dinamisko paužu izmantošana, uzlabo skolēnu koncentrēšanos un līdzdalību. Dinamiskās pauzes, kas vislabāk strādāja ar skolēniem, pamatojoties uz pētījumu, bija dinamiskā pauze “Pirkstu gali” un “Aktivitātes kubs”, kas pozitīvi ietekmēja skolēnu iesaistīšanos uzdevumu izpildē un aktīvu turpmāko iesaisti mācību stundā, bet dinamiskā pauze “Padod grāmatu” saglabāja skolēnu iesaisti. Šis pētījums ne tikai izceļ dinamisko paužu izmantošanas efektivitāti skolēnu iesaistīšanai 2.klases skolēnu angļu valodas apguves veicināšanai, bet arī atklāj skolēnu koncentrēšanās un līdzdalības nozīmi. Turpmāki pētījumi varētu būt par skolēnu vadītām dinamiskajām pauzēm un to, vai tas veicina skolēnu līdzdalību mācību procesā.
 
Teachers can make the learning process engaging for students. Regular physical activity breaks can improve students’ concentration, productivity and overall engagement in learning. Using brain breaks as a tool for student engagement in learning can help students in the learning process. Therefore, the aim of the Bachelor’s Thesis was to find out how the use of brain breaks in English language lessons in Grade 2 can help with students’ engagement while learning the English language. To achieve the aim a case study was carried out. The research sample was 25 Grade 2 students and one Grade 2 class teacher in one of the primary school education establishment in Vidzeme. The following data collection methods were used: interview with the class teacher working with Grade 2 students to get to know how brain breaks work for the teacher, observation of students’ behaviour after the implemented brain break activities in English lessons for Grade 2 and questionnaire for students to find out their opinion on the used brain breaks. It can be concluded that a teacher’s consistent use of brain breaks, enhances student concentration and engagement. The brain breaks that worked best based on the research were brain breaks “Finger Tips” and “Activity Cube” positively influenced engagement with students staying on task and participating actively, but brain break “Pass the Book” maintained engagement. This study not only highlights the effectiveness of using brain breaks for student engagement in fostering Grade 2 students’ learning English language, but also reveals the importance of student concentration and engagement. Further research could be on student-led brain breaks and if it fosters engagement in the learning process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68604
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV