• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Runas attīstības veicināšana ar pirkstu rotaļām 2-3 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-105458-Jerane_Kitija_kj22047.pdf (637.8Kb)
Author
Jērāne, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Kitija Jērāne Darba nosaukums: Runas attīstības veicināšana ar pirkstu rotaļām 2-3 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt pedagoģiskos procesus runas attīstības veicināšanai ar pirkstu rotaļām 2-3 gadu veciem bērniem. Tika veikts pētījums par pirkstu rotaļu izmantošanas iespējām bērnu runas aktivizēšanā jaunākajā vecumposmā. Iegūtie rezultāti liecina, ka pirkstu rotaļu izmantošana veicina valodas jomu prasmju attīstību. Būtiskas ir bērna iepriekš apgūtās prasmes un individuālās īpatnības. Vislielākais progress ir vērojams runas lietojumā ikdienā. Darba lapaspušu skaits ir 43 lpp., 3 attēli, 3 tabulas, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits ir 51, darbam ir četri pielikumi. Atslēgas vārdi: runa, valoda, 2-3 gadus veci bērni, pirkstu rotaļas.
 
Author of the work: Kitija Jerane Title of work: Promotion of speech development with finger games in 2-3 years old children. The purpose of the work: to theoretically study and practically test pedagogical processes for promoting speech development with finger games for 2-3 year old children. A study was conducted on the possibilities of using finger toys to activate children's speech at the youngest age. The obtained results show that the use of finger toys contributes to the development of language skills. The child's previously learned skills and individual characteristics are important. The greatest progress is shown in use of the everyday speech. The number of pages of the work is 43 pages, 3 pictures, 3 tables, the number of items in the bibliographic list is 51, and the work have four appendices. Key words: speech, language, 2-3 years old children, finger play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68616
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV