• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvo attīstību veicinošas rotaļas

Thumbnail
View/Open
299-105478-Nikolajeva_Amanda_an22058.pdf (664.4Kb)
Author
Nikolajeva, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore ir Amanda Nikolajeva. Kvalifikācijas darba temats - 4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvo attīstību veicinošas rotaļas. Šī darba mērķis ir izpētīt, kā mērķtiecīgas rotaļas ietekmē 4 gadīgu bērnu kognitīvo attīstību, īpašu uzmanību pievēršot problēmu risināšanas prasmēm, valodas attīstībai, uztverei, atmiņai un radošajai domāšanai. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veikti šādi uzdevumi: analizēt zinātnisko literatūru par bērnu kognitīvo attīstību un rotaļu nozīmi; •izstrādāt un īstenot pedagoģisku izmēģinājuma programmu; •analizēt eksperimentālās un kontrolgrupas rezultātus; •sniegt praktiskus priekšlikumus pirmsskolas pedagogiem. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta kognitīvās attīstības būtība un tās sastāvdaļas, pirmsskolas vecuma bērnu īpatnības, kā arī rotaļu teorētiskais pamatojums. Praktiskajā daļā pētījuma ietvaros tika izveidota eksperimentālā grupa „B” un kontrolgrupa „A”, kurās tika pārbaudītas rotaļu programmas efektivitāte. Pētījumā tika izmantotas empīriskās metodes, pedagoģiskais novērojums un eksperiments. Iegūtie rezultāti liecina, ka mērķtiecīgi organizētas rotaļas būtiski sekmē bērnu kognitīvās prasmes, ja tiek ņemti vērā bērnu individuālās vajadzības un attīstības līmenis. Darbs sastāv no divām daļām, ietver 1 attēlu ar diagrammu un 5 tabulas. Darba apjoms ir 35 lpp., un tajā izmantoti 25 literatūras avoti, no kuriem 8 ir svešvalodā. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērni, kognitīvā attīstība, rotaļas, problēmu risināšana, radošā domāšana.
 
The author of the qualification project is Amanda Nikolajeva. The subject of the qualification work - games promoting cognitive development of 4 year old preschool children. The aim of this thesis is to investigate how purposeful play affects the cognitive development of 4-year-old children, with a focus on problem-solving skills, language development, perception, memory and creative thinking. In order to achieve this aim, the following tasks were carried out: Analyse the scientific literature on children's cognitive development and the role of play; •to design and implement a pedagogical pilot programme; •analyse the results of the experimental and control groups; •make practical suggestions for pre-school teachers. The theoretical part of the work deals with the nature of cognitive development and its components, the characteristics of preschool children, and the theoretical basis of play. In the practical part of the study, an experimental group "B" and a control group "A" were formed to test the effectiveness of the play programme. Empirical methods, pedagogical observation and experiment were used in the study. The results show that purposeful play contributes significantly to children's cognitive skills when children's individual needs and developmental level are taken into account. The thesis consists of two parts, includes 1 figure with diagram and 5 tables. The work is 35 pages long and draws on 25 literature sources, 8 of which are in a foreign language. Keywords: pre-school children, cognitive development, play, problem solving
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68619
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV