Muzikālā rotaļa, kā 1,5-3 gadus vecu bērnu runas sekmētāja
Author
Ludborža, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Skuja, Elīna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Baiba Ludborža Kvalifikācijas darba vadītāja: Mg.sc.soec., pasniedzēja, Elīna Skuja Kvalifikācijas darba tēma: Muzikālā rotaļa, kā 1,5-3 gadus vecu bērnu runas sekmētāja Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski noteikt muzikālo rotaļu iespējas 1,5–3 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām, kur teorētiskajā daļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, autoru atzinumi par runas jēdzienu, kāda ir runas specifika 1,5 – 3 gadus veciem bērniem, muzikālo rotaļu jēdziens un muzikālo rotaļu ietekme uz runu. Empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais novērojums un pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Pētījuma ietvaros tika pētīti 10 izglītojamie vecumā no 1,5 – 3 gadiem. Pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā tika pielietotas piecas muzikālās rotaļas, katrai tika izvirzīts kritērijs un attiecīgi trīs līmeņu rādītāji izglītojamo izvērtēšanai. Rezultāti tika apkopoti un analizēti, kur apstiprinājās izvirzītais pētījuma jautājums. Darba ietvaros piedāvātās muzikālās rotaļas var izmantot pedagoģiskajā procesā pirmsskolas skolotāji, lai sekmētu izglītojamo runas attīstību muzikālo rotaļu darbību laikā. Darba apjoms: 42 lappuses, 5 tabulas, 2 attēli, 48 literatūras avoti un 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: runa, runas attīstība, jaunākais pirmsskolas vecums, muzikālās rotaļas. Author of the qualification work: Baiba Ludborža Supervisor of the qualification work: mg.sc.soec., lecturer, Elīna Skuja Musical play as a promoter of speech development in children aged 1.5 – 3 years The aim of the qualification work. The theoretical part analyses the pedagogical and psychological literature, the authors' opinions on the concept of speech, the specificity of speech in 1.5-3 year old children, the concept of musical play and the impact of musical play on speech. In the empirical part, pedagogical observation and pedagogical experimentation were carried out. The study included 10 learners aged 1.5 - 3 years. During the pedagogical trial, five musical games were used, each with a criterion and three levels of indicators for the evaluation of the learners. The results were summarised and analysed, where the research question was confirmed. The musical games proposed in the work can be used in the pedagogical process by preschool teachers to promote the development of learners' speech during musical play activities. The thesis consists of 41 pages, 5 tables, 2 figures, 48 references and 1 appendix. Key words: speech, speech development, younger preschool age, musical play.