Sevis izpratnes kompetences iespējas, sociāli emocionālās mācīšanās nodarbībās vidējā posma bērnu grupā
Author
Saidāne, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Sevis izpratnes kompetences iespējas, sociāli emocionālās mācīšanās nodarbībās vidējā posma bērnu grupā. Darba autore: Evita Saidāne Darba vadītājs: Prof. Guna Svence Pētījuma mērķi – Teorētiski un praktiski izzināt sevis izpratnes kompetences veidošanās iespējas sociāli emocionālās mācīšanās nodarbībās vidējā posma bērnu grupā. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām: Teorētiskā daļa: vairāku autoru skaidrojumi par sociāli emocionālo mācīšanos, attīstības īpatnībām, ietekmējošiem faktoriem, attīstības īpatnības 4 – 5 gadu veciem bērniem. Empēriskā daļa: tiek pētīta un analizēta bērnu pozitīvā pieredze emociju izzināšanā nodarbībās, lai sekmētu pozitīvu emocionālu attīstību. Galvenais kvalifikācijas darba uzdevums ir izveidot piemērotas nodarbības tā, lai tās sekmētu bērnu emocionālo izaugsmi nodarbību laikā un pilnveidot tās sociāli emocionālajā mācīšanā. Kvalifikācijas darbu veido, ievads, teorētiskā un empēriskā daļa, secinājumi, izmantotā literatūra. Darba apjoms 33.lpp., 4 attēli, 3 tabulas, 1 pielikums un 17 izmantotie literatūras avoti. Darba galveni atslēgvārdi: sociāli emocionālā mācīšanās, sevis apzināšanās, attiecību prasmes, paškantrole. Subject of the qualification work: Possibilities of developing self-awarness competence, in social-emotional learning classes in a group of middle age children. Author of the work: Evita Saidāne Supervisor: Prof. Guna Svence Objectives of the study – To theoretically and practically find out the possibilities of the formation of self-awareness competence in social-emotional learning classes in the group of children of the middle stage. The qualification work consists of 2 parts: Theoretical part: explanations of several authors about socio-emotional learning, developmental characteristics, influencing factors, developmental characteristics of 4-5 year old children. Empirical part: the positive experience of children in learning emotions in lessons is studied and analysed in order to promote positive emotional development. The main task of the qualification work is to create suitable lessons in such a way that they promote the emotional growth of children during the lessons and improve them in social-emotional teaching. The qualification work consists of introduction, theoretical and empirical part, conclusions, used literature. Qualification work consists 33 pages, 4 pictures, 3 tables,1 atachment and 17 used literature sources. The main keywords of the work: social-emotional learning, self-awareness, relationship skills, self-control.