• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interešu izglītība - radošuma sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem vizuālajā mākslā

Thumbnail
View/Open
299-105552-Mulikevica_Inga_im09263.pdf (3.159Mb)
Author
Mulikeviča, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Interešu izglītība – radošuma sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem vizuālajā mākslā. Kvalifikācijas darba autore: Inga Mulikeviča Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr. paed., Antra Randoha Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski analizēt literatūru un praktiski pārbaudīt pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības iespējas vizuālās mākslas nodarbībās caur interešu izglītību. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.noskaidrot, kas ir radošums, kā izpaužas radošā darbība pirmsskolas vecuma bērniem; 2.raksturot vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā; 3.pētīt pedagoģiskus paņēmienus bērnu radošai darbības veicināšanai; 4.noskaidrot un pētīt vai interešu izglītība vizuālajā mākslā sekmē bērnu radošumu. 5.izstrādāt vizuālās mākslas programmu interešu izglītībai pirmsskolas izglītības iestādē X. Kvalifikācijas darbs tika izstrādāts, lai noskaidrotu vai caur interešu izglītību tiek sekmēts radošums vecākā pirmsskolas vecuma bērniem vizuālajā mākslā. Pirmajā nodaļā ir apkopoti dažādu autoru radošuma jedzienu skaidrojumi, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma iezīmes, vizuālās mākslas raksturojuma likumsakarības un interešu izglītības raksturojums vizuālās mākslas nodarbībās. Otrajā nodaļā ir raksturots interešu izglītības izveides praktiskais pamatojums un vides raksturojums, bērnu raksturojums pētījuma ietvaro un pētījuma norises raksturojums. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp., 10 tabulas, 24 literatūras avoti, 11 pielikumi. Atslēgvārdi: radošums, radoša domāšana, pašizpausme, iztēle, idejas, fantāzija, vizuālā māksla.
 
The theme of the qualification work: Interest education – opportunities for promoting creativity in older preschool – aged children in visual arts. The author of the qualification work: Inga Mulikeviča The supervisor of the qualification work: Dr. paed., Antra Randoha The aim of the qualification work: to analyse the literature in a theoretical perspective and to test in practice the possibilities of creative activity of preschool children in visual arts classes through special interest education. To achieve the aim, the following objectives are set: 1. To find out what creativity is, how creative action is expressed in preschool children; 2. To describe visual arts activities in preschool; 3. To study pedagogical techniques for for promoting creative action in children; 4. To find out and investigate whether interest education in the visual arts promotes children's creativity. 5. To develop a visual arts programme for interest education in preschool X. The qualification work was designed to discover whether creativity is fostered in older preschool children in the visual arts through interest education. The first chapter summarises different authors' definitions of creativity, the characteristics of creativity in older preschool children, the regularities of visual art characteristics, and the nature of interest education in visual arts. The second chapter describes the practical background and environmental characteristics of the development of interest education, the profile of the children in the research setting and the characteristics of the research process. The qualification work consists of an introduction, two chapters, and conclusions. The volume of the qualification work: 46 pages, 10 tables, 24 references, 11 annexes. Keywords: creativity, creative thinking, self-expression, imagination, ideas, fantasy, visual arts.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68637
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV