Interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas lasītprasmes apguves sekmēšanai 6-7 gadīgiem bērniem
Author
Strautmane, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “Interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas lasītprasmes apguves sekmēšanai 6-7 gadīgiem bērniem”. Kvalifikācijas darba autors ir Sanita Strautmane. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt interaktīvās tāfeles izmantošanas iespējas lasītprasmes apguves sekmēšanai 6-7 gadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek veikta pedagoģijas un psiholoģijas atziņu analīze par interaktīvās tāfeles izmantošanu pirmsskolas izglītībā, 6-7 gadīgu bērnu attīstības raksturojums - valodas attīstība, interaktīvās tāfeles priekšrocības lasītprasmes apguvē, lasītprasmes īpatnības pirmskolā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tiek veikta bērnu novērošana un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, lai sekmētu bērnu izvirzītos sasniedzamos rezultātus. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiek secināts, ka ar interaktīvajām tāfelēm iespējams sekmēt lasītprasmi pirmsskolas 3.posma bērniem, ja tās tiek izmantotas mērķtiecīgi, bērnam saistoši, ņemot vērā katra bērna prasmes, spējas, vajadzības un intereses. Noslēdzot pētījumu, tiek izvirzīti priekšlikumi skolotāja darbam ar interaktīvo tāfeli. Kvalifikācijas darbs sastāv no 54 lpp., 3 tabulām, 3 diagrammām, 18 attēliem, 75 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: interaktīvās tāfeles, pirmsskola, lasītprasme, pirmsskolas izglītības 3.posms The topic of the qualification work is ‘’Using interactive whiteboards to support 6-7 year- old children's reading skills’’ The author of the qualification project is Sanita Strautmane The aim of the qualification work is to theoretically investigate and practically test the possibilities of using an interactive whiteboard to promote literacy learning in 6-7 year old children. The theoretical part of the qualification work analyses the pedagogical and psychological knowledge on the use of interactive whiteboards in pre-school education, the characteristics of the development of 6-7 year old children - language development, the advantages of interactive whiteboards in the acquisition of literacy, the peculiarities of literacy in pre-school. The empirical part of the qualification work includes observation of children and pedagogical experimental activities to promote the children's desired outcomes. Based on the results obtained, it is concluded that interactive whiteboards can be used to promote literacy in pre-primary 3 children if they are used in a targeted, child-engaging way, taking into account the skills, abilities, needs and interests of each child. The study concludes with suggestions for teachers to work with interactive whiteboards. The thesis consists of 54 pages, 3 tables, 3 diagrams, 18 figures, 75 references. Keywords: interactive whiteboards, pre-school, literacy, pre-school education, stage 3