Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorKavaliere, Marta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:06:13Z
dc.date.available2025-05-28T01:06:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105562
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68642
dc.description.abstractPētījumu “5-6 gadus vecu bērnu uzmanības noturības sekmēšanu” veic Latvijas Uni-versitātes 3. kursa studente Marta Kavaliere. Šī pētījuma mērķis ir atrast veidus, kā sekmēt uzmanības noturīgumu 3. vecumposma bērniem. Sākumā tiek izpētītas bērnu vecumposmu īpatnības, lai saprastu, kāds ir vidējais uzmanības noturīgums šajā vecumposmā. Tad tiek novē-rots, kādās situācijās bērnam uzmanības noturīgums samazinās, kā arī tiek ņemtas vērā iepriek-šējās pazīmes, kuras liecina par to, ka bērns drīzumā zaudēs uzmanību vēlamajai darbībai. Tā-lāk tiek meklētas metodes, kā sekmēt uzmanības noturīgumu. Metodes tiek meklētas petīju-mos, kā arī citu pedagogu ieteikumos, tiek pārbaudīta to efektivitāte. Šobrīd arvien vairāk parādās informācija par uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS). Šajā pētījumā tiek aplūkotas arī UDHS iezīmes, kā tās ietekmē bērnu, kā arī tas, kā mazināt trauksmi bērnos un veicināt uzmanības noturīgumu mācību procesa laikā. Darbā tiek risināta problēma – 5-6 gadus vecu bērnu uzmanības noturības sekmēšana. Darba mērķis: atrast veidu, kā efektīvāk bērniem sekmēt uzmanības noturīgumu, lai bērni spētu pilnvērtīgāk darboties nodarbībās, un spētu iemācīties un apgūt nepieciešamās prasmes efektī-vāk. Pirmajā darba daļā: tiks veikta izpēte, kāpēc pirmsskolas izglītības iestādē (PII) aizvien biežāk bērniem tiek novērota uzmanības nenoturība, kas to izraisa, un metodes, kas varētu palīdzēt bērniem efektīvāk noturēt uzmanību. Otrajā darba daļā tiks izmēģinātas metodes, lai noskaidrotu, kādas metodes izmantojot, bērni visefektīvāk iedzīvojas grupas vidē un apgūst sev nepieciešamās prasmes. Atslēgvārdi: UDHS, uzmanības noturība, iezīmes, metodes, 5-6 gadus veci bērni, trešais ve-cuma posms
dc.description.abstractThe study “Promoting attention span in children aged 5-6 years” will be carried out by 3rd year student of the University of Latvia, Marta Kavaliere. The purpose of this study is to find ways to promote attention span in children in the third age group. To begin with, it is neces-sary to study the peculiarities of childrens age groups in order to undarstand how long is the average persistance of the attention span in this age group. It is then necessary to observe in which situations the persistance of attention decreases in the child. It is also necessary to try to see in advance what signs indicate that the child will soon lose focus from the desired activity. Once this is done, methods should be sought to promote the persistence of attention. The methods will be searched in the reaserch, and it will be tried whether they work or which method works better for children in this age group. At the moment, informaton about attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is increasingly appearing. In this study, the author is learning about the childrens personalities in the preschool where the study is carried out, as well as researching how to reduce anxiety in children and promote the presistence of the attention span during the learning process, since the features of ADHD are responsible for presistance, hiperactivity, anxiety, and impulsivity of the childs attention. The work addresses the problem of promoting the presistance of attention of children aged 5-6 years old. The aim of the work: To find a way to more affectively promote attention span in children, so that children are able to function more fully in classes, and to be able to learn and acquire the necessary skills more effectively. In the first par of the work: Reasearch will be carried out, to find out, how to increase atten-tion span in 5-6 year old children more effectively In the second part of the work: It will be researched which methods will effectively increase childrens attention span and help them acquire the necessary skills for themselves and settle into group enviorment. Keywords: ADHD, attention span, characteristics, methods, 5-6 year old children, third age group
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectUzmanības noturība
dc.subjectIezīmes
dc.subjectMetodes
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.subjectTrešais vecumposms
dc.title5-6 gadus vecu bērnu uzmanības noturīguma sekmēšana
dc.title.alternativePromoting the attention span of 5-6 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record