• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāku un pedagogu sadarbības ietekme 5 - 6 gadus vecu bērnu matemātikas prasmju attīstīšanā.

Thumbnail
View/Open
299-105572-Zutere_Inta_iz20024.pdf (731.0Kb)
Author
Zutere, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Nosaukums: Vecāku un pedagogu sadarbības ietekme 5 -6 gadus vecu bērnu matemātikas prasmju attīstībā. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski apzināt vecāku un pedagogu sadarbības nozīmi bērna akadēmisko zināšanu apguvē, vērtējot kognitīvo un fizisko attīstību. Aktualitāte: Vecāku un pedagogu vēlme strādāt vienā virzienā – sekmēt 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātikas prasmju attīstību. Pirmsskolas izglītības iestādē bērni visbiežāk pavada dienas lielāko daļu, taču vecāki saviem bērniem vienmēr būs autoritāte, tādēļ ir svarīgi veidot uz sadarbību balstītas vecāku un pedagogu attiecības. Arī vairākos pētījumos tiek uzsvērts, ja vecāki izrāda vēlmi un ieinteresētību sadarboties ar PII pedagogu, notiek bērnu pilnvērtīgāka akadēmisko zināšanu attīstība, t.s. arī matemātikas jomas prasmju uzlabojums. Šajā jautājumā ir diezgan būtiski izveidot uzticības pilnas attiecības starp PII skolotāju, skolotāja palīgu un vecākiem. Ir svarīgi saprast un pieņemt to, ka tiek strādāts vienā virzienā – bērna pilnvērtīgā izaugsmē. Noteikti šīs sadarbības iespējas varētu ietekmēt arī katras ģimenes individuālā attieksme. Hipotēze: Jo lielāku vēlmi iesaistīties un sadarboties izrāda abas iesaistītās puses, jo lielāks ieguvējs būs bērns, attīstot savas prasmes matemātikas jomā. Pētījuma dizains: aprakstošais pētījums Pētījuma metodes: intervijas (pedagogu), anketas (vecāku), bērnu zināšanu novērtēšana, novērojumi. Secinājumi: Bērniem ikdienas aktivitātēs ir nepieciešama praktiska darbošanās, lai attīstītu saskaitīšanas prasmes un spētu izprast skaitļus. Lielākā daļa pedagogu savā ikdienas darbā izmanto matemātikas spēles un mīklas, kā arī praktiskos uzdevumus ar skaitīšanu un salīdzināšanu, lai palīdzētu bērnam attīstīt matemātiskās prasmes. Lai uzlabotu savstarpējo sadarbību ar vecākiem un veicinātu bērna matemātisko prasmju attīstību, lielākā daļa no pedagogiem organizē sapulces un individuālās tikšanās. Pedagogu un vecāku novērtējuma rādītāji par atsevišķiem matemātikas tematiem krasi atšķiras un tas var tikt saistīts ar savas perspektīvas saskatīšanu. Saturs: Bakalaura darbs iedalīts 3 nodaļās, 3 apakšnodaļās. Kopējais darba apjoms ir 50 lappuses. Darbā iekļauti 24 attēli, 8 tabulas, 4 pielikumi un izmantoti 35 literatūras avoti.
 
Title: The impact of parent-teacher cooperation on the development of mathematics skills in 5–6-year-olds Research goal: to theoretically identify the role of parent – teacher cooperation in learning a child`s academic knowledge when assessing cognitive and physical development. Research topicality: The desire of parents and teachers to work in one direction – to promote the development of mathematical skills of 5 – 6 years old. Children spend most of the day in pre-primary school, but parents will always have authority for their children, so it is important to build a relationship between parents and teachers based on cooperation. Several studies also emphasise that if parents express a desire and interest to knowledge of children, as well as an improvement of skills in the field of mathematics. On this issue, it is quite essential to establish a trust – filled relationship between a teacher, teacher assistant and a parent. It is important to understand and accept that work is done in the same direction – in the full growth of the child. Certainly, the individual’s attitude of each family could also influence these possibilities for cooperation. Hypothesis: The greater the willingness to engage and collaborate shown by both parties involved, the greater the benefit the child will be in developing their skills in math. Study design: descriptive study Study methods: interviews (teacher`s), questionnaire (parent`s), evaluation of children’s knowledge, observations. Conclusions: Children need hands-on activities in their daily routines to develop their addition skills and their understanding of numbers. Most teachers use maths games and puzzles, as well as practical activities involving counting and comparing, to help children develop their mathematical skills. Most of the teachers organise meetings and one-to-one sessions to improve the interaction with parents and to promote the development of the child's mathematical skills. Teachers' and parents' scores on individual mathematics topics differ dramatically and this may be related to seeing their own perspective. Contents: Thesis are divided into 3 chapters, 3 sub – chapters. Total number of pages is 50. Into thesis there are 24 images, 8 tables and 4 attachments included and uses 35 references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68645
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV