Ģeometrisko figūru apguve 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbībās
Author
Alksne, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Elīna Alksne. Darba nosaukums - Ģeometrisko figūru apguve 5-6 gadus veciem bērniem āra nodarbībās. Darba mērķis – izpētīt ģeometrisko figūru apguves veicināšanas stratēģijas pirmsskolas vecuma bērniem āra nodarbībās. Pētījuma saturs – darba ietvaros tika raksturots ģeometrisko figūru apguves stratēģijas, āra rotaļnodarbību būtība un bērnu vecumposma raksturojums. Lai sasniegtu darba mērķi tika veikts bērnu novērojums un aprakstītas aktivitātes, kas palīdzēja attīstīt ģeometrisko figūru apguvi. Rezultātu apraksts - āra nodarbībās, strādājot ar dabas materiāliem, bērni demonstrēja augstu radošumu un spēju izmantot loģiku, lai veidotu ģeometriskās figūras. Šāda pieeja ļauj bērniem praktiski pielietot iegūtās zināšanas, kas veicina viņu spēju izprast un atpazīt figūras dažādās situācijās. Āra aktivitātes, īpaši tās, kas ietvēra grupu spēles un sadarbību, palielināja bērnu interesi un emocionālo iesaistīšanos. Spēles kā "Kas es esmu?" palīdzēja bērniem ne tikai atpazīt figūras, bet arī kļūt motivētiem mācīties un piedalīties, kas stiprināja viņu emocionālo attīstību. Darba lapaspušu skaits – 31 lapaspuses. Darbā izmantoti 3 attēli, 25 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 4 tabulas. Atslēgas vārdi – bērni, ģeometriskās figūras, apguve, āra nodarbības, matemātika. Author of the qualification work – Elīna Alksne. Title of the work - Learning geometric figures for 5-6 year old children in outdoor activities. Objective of the work – to explore strategies for promoting learning of geometric shapes in preschool children during outdoor activities. Content of the study – within the framework of the work, the strategies for learning geometric figures, the essence of outdoor play activities and the characteristics of the age of children were described. To achieve the objective of the work, observation of children was carried out and activities that helped develop the learning of geometric figures were described. Description of the results - in outdoor activities, working with natural materials, children demonstrated high creativity and the ability to use logic to create geometric figures. Such an approach allows children to practically apply the acquired knowledge, which promotes their ability to understand and recognize figures in various situations. Outdoor activities, especially those that included group games and cooperation, increased children's interest and emotional involvement. Games such as "Who am I?" helped children not only recognize shapes, but also become motivated to learn and participate, which strengthened their emotional development. Number of pages of the work – 31 pages. The work uses 3 images, 25 bibliographical entries and 4 tables. Keywords – children, geometric shapes, learning, outdoor activities, mathematics.