3-4 gadus vecu bērnu dizaina domāšanas veicināšana animācijas filmas izveidē pirmsskolā.
Author
Valaine, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šo pētījumu veic autore – Katrīna Dudko. Pētījuma mērķis ir izpētīt dizaina domāšanas veicināšanas iespējas bērniem vecumā no 3 līdz 4 gadiem pirmsskolas izglītības 2. posmā, iekļaujot animācijas filmas elementus, lai veicinātu radošu domāšanu un problēmu risināšanas prasmes. Dizaina domāšana kā mācību pieeja ļauj bērniem risināt problēmas, radīt jaunas idejas un pilnveidot radošās prasmes. Animācijas filmas veidošana tiek izvēlēta kā efektīvs instruments šīs pieejas realizācijai, jo šajā procesā tiek apvienoti vairāki mācīšanās aspekti – stāstījuma veidošana, vizuālās mākslas un tehnoloģiju izmantošana, komandas darbs un kritiskā domāšana. Pētījuma empīriskajā daļā detalizēti tiek aplūkots, kā bērni piedalās animācijas filmas veidošanas procesā, sākot no ideju ģenerēšanas līdz gatava produkta radīšanai. Bērni mācās izvēlēties tēmas, plānot darbības, zīmēt un veidot dažādus vizuālus elementus, kas nepieciešami filmas izveidei. Pētījumā tiek uzsvērta arī dizaina domāšanas loma bērnu emocionālajā attīstībā, jo animācijas filmas veidošana ļauj bērniem izpaust savas emocijas, veidot stāstus, kas atspoguļo viņu pasaules uztveri, un veidot empātiju, saprotot citu idejas un viedokļus. Turklāt šī pieeja palīdz attīstīt bērnu spējas plānot un pieņemt lēmumus, kas ir svarīgi viņu turpmākajai mācīšanās un dzīves gaitai. Šajā pētījumā būs apskatāmi 11 attēli, 11 tabulas, 2 grafiki. Pētījuma apjoms ir 61 lappuses. This research is conducted by the author - Katrīna Dudko. The purpose of this study is to investigate the possibilities of promoting design thinking in children aged 3-4 years in the 2nd stage of preschool education by including elements of an animated film to promote creative thinking and problem-solving skills. Design thinking, as an educational approach, enables children to solve problems, generate new ideas, and enhance creative skills. Creating animated films is chosen as an effective tool for implementing this approach, as it combines several learning aspects—storytelling, the use of visual arts and technology, teamwork, and critical thinking. The study examines in detail how children participate in the process of creating an animated film, from idea generation to the creation of the final product. Children learn to select themes, plan activities, draw, and create various visual elements necessary for the film's production. The study also emphasizes the role of design thinking in children's emotional development, as creating an animated film allows children to express their emotions, create stories that reflect their worldview, and develop empathy by understanding the ideas and viewpoints of others. Furthermore, this approach helps children develop the ability to plan and make decisions, which are essential for their future learning and life skills. This study will present 11 figures, 11 tables, 2 graphs. The total number of pages in this study is 61 pages.