Pedagogu un vecāku sadarbība 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā
Author
Botmane, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma - pedagogu un vecāku sadarbība 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā. Pētījuma mērķis - izstrādāt un aprobēt pedagogu un vecāku sadarbības plānu 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā. Kvalifikācijas darbā analizēta teorētiskā literatūra par lasītprasmes apguvi pirmsskolas vecumā, un pedagogu un vecāku sadarbību lasītprasmes kontekstā. Empīriskajā pētījumā praktiski pārbaudīta pedagogu un vecāku sadarbība 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā, izstrādājot un aprobējot sadarbības plānu, balstoties uz sākotnējās pedagoģiskās novērošanas rezultātiem. Pētījuma empīriskā daļa veikta 3.5 mēnešus, iekļaujot pedagoģisko novērošanu, pedagoģisko izmēģinājuma darbību, kā arī iegūto datu apkopojumu un analīzi. Kvalifikācijas darba apjoms: 33 lapaspuses, iekļautas 7 tabulas, 2 attēli, 31 literatūras avoti. Pētījuma mērķis ir sasniegts – tika izstrādāts un aprobēts pedagogu un vecāku sadarbības plāns 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes veicināšanā, gūstot vecāku atbalstu. Atslēgvārdi: interese, lasītprasme, sadarbība. The topic of the qualification work – teachers and parents cooperating to promote reading literacy in 5-6 year old olds. The aim of the study – to develop and validate a plan for cooperation between teachers and parents in promoting literacy in 5-6 year old children. The theoretical literature on literacy in preschool age and the cooperation between teachers and parents in the context of literacy is analysed. The empirical study tested the cooperation between teachers and parents in promoting reading literacy in 5-6 year old children by developing and validating a cooperation plan based on the results of the initial pedagogical observation. The empirical part of the study was carried out over a period of 3.5 months, including pedagogical observation, pedagogical testing, and data collection and analysis. The qualification work: consists of 33 pages, 7 tables, 2 figures and 31 references. The aim of the study was achieved – a plan for cooperation between teachers and parents in promoting reading literacy in 5-6 year old children was developed and validated with the support of parents. Keywords: interest, literacy, cooperation.