4. – 6. klašu skolēnu kompetenču pilnveide izglītības projektos mācību procesā
Author
Reinholde, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums analizē izglītības projektu ietekmi uz skolēnu vispārēju kompetenču attīstību, pilnveidojot izglītības projektos, aktīvā mācību procesā pielietotās un attīstītās prasmes. Pētījums balstīts uz skolēnu un skolotāju viedokļu apkopojumu, novērojot skolēnus izglītības projektu laikā un mācību procesā pēc projektiem, novērtējot projektos gūtās pieredzes ietekmi uz mācību procesu un sasniegumiem. aptverot gan akadēmisko zināšanu praktisku pielietojumu, gan caurviju prasmju pilnveidi, gan personības izaugsmi. Izmantojot pedagoģisko novērojumu metodi, tika pētīta skolēnu darbība un progress projektu aktivitātēs, pievēršot uzmanību viņu spējai pielāgoties jaunām situācijām, risināt problēmas. Pētījuma rezultāti atklāj, ka projektu metode rada visaptverošu mācīšanās vidi, kas veicina gan pašvadītu mācīšanos, gan mācību procesā un ikdienā pielietojamu kompetenču pilnveidi. Tas liecina, ka skolēni veiksmīgi integrē dažādu jomu zināšanas, apgūtās prasmes un kompetences reālās un neierastās dzīves situācijās. Pētījums sniedz iespēju novērtēt izglītības projektu lietderību mācību procesā, iegūto prasmju un kompetenču ietekmi uz skolēnu mācību sasniegumiem un personības attīstību, kā arī caurviju prasmju pilnveidi. Šis mācīšanās modelis ir būtisks elements 21. gadsimta dzīves mainīgajam ritumam. Atslēgas vārdi: izglītības projekti, caurviju prasmes, kompetences, mācību sasniegumi, praktiskā lietpratība, personības attīstība, pašvadīta mācīšanās. The study analyses the impact of educational projects on the overall development of student competencies, enhancing skills applied and developed in active learning processes within these projects. It is based on a compilation of opinions from students and teachers, observing students during educational projects and the learning process afterward and assessing the influence of experiences gained from these projects on the learning process and achievements. The research encompasses both the practical application of academic knowledge and the enhancement of transversal skills, as well as personal growth. Using pedagogical observation methods, the study examined student activity and progress in project activities, focusing on their ability to adapt to new situations and solve problems. The results reveal that the project method creates a comprehensive learning environment that fosters both self-directed learning and the enhancement of competencies applicable in the learning process and daily life. Observations indicate that students successfully integrate knowledge from various fields, acquired skills, and competencies in real and unusual life situations. This study provides an opportunity to evaluate the usefulness of educational projects in the learning process, the impact of acquired skills and competencies on student academic achievements and personal development, as well as the enhancement of transversal skills. This complex learning model is a crucial element in adapting to the changing pace of life in the 21st century. Keywords: educational projects, transversal skills, competencies, academic achievements, practical competence, personal development, self-directed learning.