Dziedāšana sākumskolas skolēnu uzstāšanās prasmju pilnveidei mūzikas stundās
Author
Ķīvīte, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Amanda Ķīvīte Pētnieciskā darba temats: Dziedāšana sākumskolas skolēnu uzstāšanās prasmju pilnveidei mūzikas stundās. Šī bakalaura darba mērķis ir teorētiski analizēt un empīriski izpētīt dziedāšanas iespējas sākumskolas skolēnu uzstāšanās prasmju pilnveidei mūzikas stundās. Teorētiskajā daļā analizētas uzstāšanās prasmes, to nozīme un raksturojums, kā arī dziedāšanas loma mācību procesā, uzsverot dziedāšanas pamatprasmju apguvi kā būtisku aspektu, lai attīstītu skolēnu emocionālo pašapziņu un pārliecību uzstāšanās laikā. Empīriskajā daļā veikts pētījums, kurā piedalījās sākumskolas skolēni un skolotāji. Pētījuma ietvaros tika izmantotas dažādas pētniecības metodes, tostarp izmēģinājuma darbība, anketēšana, pedagoģiskais novērojums un datu apstrāde, izmantojot SPSS programmatūru. Rezultāti parāda, ka dziedāšana pilnveido skolēnu uzstāšanās prasmes, sniedzot iespēju ne tikai attīstīt vokālās prasmes, bet arī pārvarēt satraukumu publikas priekšā. Šis darbs sniedz arī praktiskus ieteikumus sākumskolas skolotājiem, lai mūzikas stundas organizētu tā, lai dziedāšana kļūtu par palīgu uzstāšanās prasmju attīstīšanai. Šie ieteikumi var kalpot par noderīgu instrumentu mācību procesa uzlabošanā un skolēnu motivācijas veicināšanā. Darbs sastāv no 61 lappuses, ietver 10 attēlus,12 tabulas, 3 pielikumus un 41 bibliogrāfiskā saraksta vienību. Atslēgas vārdi: dziedāšana, uzstāšanās prasmes, pilnveide, sākumskola, mūzikas stunda. Author: Amanda Ķīvīte Research Topic: Singing to improve the performance skills of primary school pupils in music lessons. The aim of this bachelor thesis is theoretically analyse and empirically investigate the possibilities of singing in primary school for the development of performance skills of primary school pupils in music lessons. In the theoretical part analyses the performance skills, their meaning and characteristics, as well as the role of singing in the learning process, emphasising the acquisition of basic singing skills as an essential aspect, to develop students' emotional self-esteem and confidence during performance. The empirical part of the study, involving primary school pupils and teachers. The research included different research methods were used, including a pilot study, questionnaires, pedagogical observation and data processing using SPSS software. The results show that singing improves students' performance skills, providing an opportunity not only to develop vocal skills but also to overcome anxiety in front of an audience. This work also provides practical recommendations for primary school teachers to organise music lessons so that singing becomes a tool for developing performance skills. These recommendations can serve as a useful tool for improving teaching and motivation of pupils. The work consists of 61 pages, includes 10 images, 12 tables, 3 attachments, and 41 bibliography items. Keywords: singing, performance skills, refinement, primary school, music lessons.