Digitālās tehnoloģijas kā jēgpilns un vienlīdzīgs atbalsts skolēniem ar mācīšanās grūtībām
Author
Petkūna, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Digitālās tehnoloģijas kā jēgpilns un vienlīdzīgs atbalsts skolēniem ar mācīšanās grūtībām” pēta digitālo tehnoloģiju un rīku nozīmi skolēnu ar mācīšanās grūtībām izglītības procesā. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt, kā digitālās tehnoloģijas un rīki var atbalstīt skolēnu individuālo progresu un motivāciju mācīties. Teorētiskajā daļā apskatīta literatūra par mācīšanās grūtību definīciju, digitālo tehnoloģiju iespējām un izaicinājumiem izglītībā, kā arī analizēti pedagoģiskie modeļi un tehnoloģiju izmantošanas pieejas. Empīriskajā daļā veikts pētījums X pamatskolā, iesaistot četrus 4. klases skolēnus, ar mērķi pārbaudīt digitālo rīku efektivitāti. Tika analizēti skolēnu snieguma rezultāti pirms un pēc digitālo rīku pielietošanas, kā arī novērtētas skolēnu motivācijas un mācību izmaiņas. Darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, 2 nodaļām, 9 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un citu avotu saraksta (37 vienības), 11 pielikumiem. Darbā ir 14 attēli un 3 tabulas. Darba apjoms līdz pielikumiem ir 49 lappuses. The bachelor`s “Digital technology as a meaningful and an equal source of support for stundets with learning difficuluties” explores the inportance of digital technologies and tools in the educational process of students with learning difficulties. The aim of this work is to investigate and analyse how digital technology and tools can aid student1s individual progress and motivation to learn. The theoretical exploration delves into the liteature of learning difficulties, the potentiality and challenges of digital technology in education and the analysis of pedagogical models and approaches to the use of technology. In the empirical investigation, a practical study was conducted in X elementary school, involving four 4th grade students, with the aim of testing the effectiveness of digital tools. The results of the student`s performance before and after the use of digital tools were evaluated. The work consists of an annotation in Latvian and English, an introduction, 2 chapters, 9 subsections, conclusions, recommendations, a list of used literature and other source (37 items), 11 appendices. The work contains 14 images and 3 tables. The volume of the work up to appendices is 49 pages.