Didaktiskās spēles lasītprasmes apguvei sākumskolā
Автор
Piļugina, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Didaktiskās spēles lasītprasmes apguvei sākumskolā. Darba autors: Jana Piļugina. Darba zinātniskais vadītājs: Lektore, Mg. paed. Inese Eglīte. Pētījuma mērķis: pētīt didaktisko spēļu izmantošanu latviešu valodas stundās lasītprasmes apguvei 1.klasē. Pētījuma uzdevumi: 1.Izpētīt un izanalizēt zinātnisko literatūru par lasītprasmes attīstību, tās nozīmi pirmsskolā un sākumskolā. 2.Teorētiski un praktiski izpētīt un izanalizēt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas 1.klasē. 3.Veikt empīrisku pētījumu par didaktisko spēļu izmantošanu lasītprasmes apguvei latviešu valodas stundās 1.klasē. Darbs sastāv no: ievada, 2 daļām, secinājumiem un priekšlikumiem, literatūras un citu avotu saraksta. Pirmajā daļā tiek skaidrots lasītprasmes jēdziens, didaktiskās spēles nozīme 1.klasē un skolotāja loma lasītprasmes attīstībā. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums par didaktisko spēļu izmantošanu lasītprasmes apguvei latviešu valodā 1.klasē. Tika izstrādāti lasītprasmes apguves vērtēšanas kritēriji. Skolēni tika novērtēti pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Veikta pētījuma datu salīdzināšana un analīze, kas apliecināja to, ka didaktiskās spēles sekmē lasītprasmes apguvi 1.klasē un veicina burtu iegaumēšanu, lasīšanu pa zilbēm, vārdu, vārdu savienojumu, teikumu veidošanu un lasīšanu, teksta izteiksmīgu lasīšanu un lasītā teksta izpratni. Izstrādātas un raksturotas didaktiskās spēles lasītprasmes apguvei 1.klasē. Darba nobeiguma daļa ietver secinājumus un priekšlikumus. Bakalaura darba apjoms ir 76 lappuses, un tas sastāv no divām nodaļām, kas ietver 12 attēlus, 5 tabulas. Darbā izmantoti 65 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: lasītprasme, didaktiskā spēle, sākumskola. Title of the work: Didactic games approach in mastering of reading skills in primary schools. Author of the work: Jana Piļugina. Scientific manager of the work: Lecturer, Mg. paed. Inese Eglīte. Research target: to investigate usage of didactic games in mastering of reading skills in the Latvian language lessons in the form 1. Research tasks: 1.To investigate and analyse the scientific literature on development of reading skills, its significance in preschool and primary school. 2.To look into theoretical and practical possibilities of usage of didactic games in the form 1. 3.To carry out an empirical study on usage of didactic games in mastering of reading skills in the Latvian language lessons in the form 1. The paper work consists of: the introduction, 2 sections, conclusions and suggestions, the list of literature and other resources used. The first section deals with the meaning of the notion of reading skill, the significance of didactic games in the form 1 and the role of the teacher in development of reading skills. The second section deals with the empirical study on usage of didactic games in mastering of reading skills in the Latvian language in the form 1. The assessment criteria of reading skill mastering have been developed. Pupils were observed in the beginning and at the end of the study. Research data have been compared and analysed confirming that didactic games facilitate mastering of reading skills in the form 1 and learning of letters, reading a syllable by syllable, creation of a word, word combination, sentence and reading, expressive reading of a text and understanding the text read. Didactic games in mastering of reading skills in the form1 have been developed and characterised. The ending section includes conclusions and suggestions. The Bachelor’s paper consists of 76 pages and is made of two sections including 12 pictures, 5 tables. 65 literature sources have been used. Key words: reading skills, didactic games, primary school.