Lomu spēļu izmantošana 4 - 5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanai
Author
Rozīte, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Zane Rozīte. Darba nosaukums - Lomu spēļu izmantošana 4 - 5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanai. Darba mērķis – izpētīt un teorētiski pamatot lomu spēļu izmantošanu 4 -5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma saturs – darba ietvaros tika raksturots bērnu vecumposms, sociālo prasmju attīstība, izmantojot lomu spēles. Lai sasniegtu darba mērķi tika veikts bērnu novērojums un veikta pedagogu anketēšana. Rezultātu apraksts - lomu spēles veicina bērnu sociālo prasmju attīstību – Aptaujas rezultāti norāda, ka lomu spēles palīdz bērniem attīstīt konfliktu risināšanas prasmes, uzlabot sadarbību grupā un veidot pozitīvas sociālās attiecības. Bērni, kas piedalās šādās spēlēs, bieži demonstrē labāku empātiju un izpratni par citu vajadzībām. Pedagogi izmanto lomu spēles, taču ne vienmēr regulāri – Lai gan lielākā daļa pedagogu izmanto lomu spēles, lai veicinātu bērnu sociālās prasmes, tikai neliela daļa to dara regulāri (vairāk nekā trīs reizes nedēļā). Daudzi pedagogi lomu spēles izvēlas neregulāri vai retāk. Darba lapaspušu skaits – 40 lapaspuses. Darbā izmantoti 12 attēli, 30 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 3 tabulas, 1 pielikums. Atslēgas vārdi – bērni, lomu spēles, prasmes, sociālā attīstība, veicināšana. Author of the qualification work – Zane Rozīte. Title of the work - The use of role-playing games to promote social skills of 4-5 year old children. The purpose of the work – to study and theoretically justify the use of role-playing games to promote social skills of 4-5 year old children in a preschool educational institution. Content of the study – within the framework of the work, the age group of children, the development of social skills using role-playing games were described. In order to achieve the goal of the work, observation of children was carried out and a questionnaire was conducted for educators. Description of the results - role-playing games promote the development of children's social skills – The survey results indicate that role-playing games help children develop conflict resolution skills, improve cooperation in a group and build positive social relationships. Children who participate in such games often demonstrate better empathy and understanding of the needs of others. Educators use role-playing games, but not always regularly – Although most educators use role-playing games to promote children's social skills, only a small number do so regularly (more than three times a week). Many educators choose role-playing games irregularly or less often. Number of pages of the work – 40 pages. The work uses 12 images, 30 bibliographical entries and 3 tables, 1 appendix. Keywords – children, role-playing games, skills, social development, promotion.