1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Arhipova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Daba autors: Ilze Arhipova Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed Alina Jofe-Bordjakovska Kvalifikācijas darba nosaukums: 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt 1,5 līdz 3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un zinātniskā literatūra par adaptācijas jēdziena skaidrojumu, bērnu raksturojums no 1,5 – 3 gadi, metodes kā veiksmīgās adaptācijas sekmētājas. Empīriskajā daļā darba autore veica pētījumu, izmantojot novērošanas metodi un pedagoģisko izmēģinājuma darbību, kuras laikā tika pielietotas efektīvākās adaptācijas veicināšanas metodes - pirkstiņu rotaļas, roku lelles un dziesmas ar kustībām. Darba apjoms: 46 lpp., 9 tabulas, 8 attēli, darbā ir izmantoti 43 literatūras un citi avoti, pievienoti 11 pielikumi. Author: Ilze Arhipova Adviser: Mg. paed Alina Jofe-Bordjakovska Title of Qualification Work: Opportunities for Promoting Adaptation of Children Aged 1.5 to 3 Years in Preschool Educational Institutions. The aim of the qualification work: to theoretically clarify and practically test the possibilities of promoting the adaptation of 1.5 to 3 year old children in a pre-school educational institution. The work consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analyses the pedagogical and scientific literature on the explanation of the concept of adaptation, the characteristics of children from 1,5 - 3 years, methods as facilitators of successful adaptation. In the empirical part, the author conducted a study using the observation method and a pedagogical pilot activity, during which the most effective methods of promoting adaptation were applied - finger plays, hand puppets and songs with movements. Wolume of works: 46 pages, 9 tables, 8 figures, 43 references and other sources, 11 annexes.